szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az első hírek a szemtanúk beszámolói alapján arról szóltak, hogy szurkolók ugráltak a szerkezeten, a biztonsági kamerák képei azonban másról árulkodnak. A balesetet, amelyben 25 ember sérült meg, még vizsgálják.

Ahogy korábban megírtuk, a hatóságok is vizsgálják, mi okozta azt a mozgólépcső-balesetet, amelyben több mint húszan sérültek meg az AS Roma és a CSZKA Moszkva Bajnokok Ligája-találkozója előtt Rómában. Bár az első hírek a szemtanúk beszámolói alapján még arról szóltak, hogy az A metróvonal Repubblica nevű megállójába vezető mozgólépcső azért hibásodott meg és száguldott fékezhetetlenül lefelé, mert korábban orosz drukkerek ugráltak rajta, a Corriere Della Sera cikke szerint kérdéses, hogy valóban így történt-e.

Az olasz lap szerint a szakemberek több órányi, a megállóban készült biztonsági kamerával készült felvételt néztek végig, és a vizsgálat első körében arra jutottak, hogy a CSZKA szurkolói nem randalíroztak: a szerkezet vélhetően nem ezért adta meg magát. Azok a focirajongók legalábbis, akik alatt elromlott a mozgólépcső, semmi olyat nem tettek, amely a balesetet kiválthatta volna. Erről tanúskodnak az internetre az esetről feltöltött videók is.

Amputálni kellett a római mozgólépcső-baleset egyik áldozatának lábát

Huszonnégyen sérültek meg, amikor a CSZKA Moszkva szurkolói alatt száguldani kezdett egy mozgólépcső a római metróban.

Előttük korábban áthaladtak az állomáson olyan szurkolók, akiknél alkoholt is láttak szemtanúk, a megálló személyzete azonban az ő viselkedésüket sem találta veszélyesnek, legalábbis nem adott ilyenről jelentést.

A vizsgálat folytatódik, a hatóságok szeretnék pontosan rekonstruálni, mi történt a baleset délutánján és estéjén.

A lap szerint lehetséges, hogy műszaki hiba áll a történtek hátterében. Mint írták, a tíz éve beszerelt mozgólépcső vészfunkciójának működésbe kellett volna lépnie és a szerkezetnek le kellett volna állnia, ha a rajta utazók valóban ugráltak vagy táncoltak volna rajta, ez azonban nem történt meg.

A város tömegközlekedését szervező ATAC-nál október hónapban négy kisebb, azonnal kijavított hibát jegyeztek fel az érintett mozgólépcsővel kapcsolatban, amelynek biztonsági berendezéseit a jegyzőkönyvek szerint rendszeresen ellenőrizték. A baleset után a szervezet belső vizsgálatot indított, és szisztematikusan vizsgálni kezdte a rendszerben működő többi, körülbelül négyszáz mozgólépcsőt. A berendezéseket egy külső, nápolyi székhelyű cég üzemelteti, amely tavaly nyert el erre egy három évre szóló megbízást. A vállalkozást licit során választották ki: azt vállalta, hogy 11 millió euróért intézi a karbantartást. Az ATAC kétszer ekkora összeget kért volna a munkáért.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!