szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Jó ideig nem tűnt kérdésesnek, hogy a pole pozícióból induló Max Verstappen megnyeri a 34. Magyar Nagydíjat, aztán a Mercedes húzott egy nagyon okosat, és Lewis Hamilton néhány körön belül gyakorlatilag állva hagyta a Red Bull holland pilótáját.

Most érkezett

Végre az első helyért megy a küzdelem

Hamilton túl van egy elég lassú kerékcserén, kemény gumikat kapott, Verstappen visszavette az első helyet. Hamiltonnak viszont a verseny vége felé komoly előnyt jelenthet, hogy hat körrel frissebbek a gumijai. Ez már most is érződik, sokkal jobb tempót megy, mint Verstappen. És már ott tart, hogy támadni tudja.

Percről percre
Sorrend megfordítása

1 2 3 4

Mire lesz elég Hamilton előnye?

A Mercedesnél most attól tartanak, hogy nem sokra, és hiába buzdítják Hamiltont, ő a rádióban is egyértelművé teszi, hogy nem tud ennél gyorsabban menni. Vagyis a 18 másodperces előnye nem biztos, hogy elég lesz arra, hogy Verstappen előtt maradjon, már csak azért sem, mert a holland friss gumikon tért vissza a pályára a kerékcseréje után. Becslések szerint Hamilton a kerékcseréje után három másodperces hátránnyal számolhat majd.

A holland fellélegezhet

Max Verstappen a 26. körben kemény gumikat kap, nagy eséllyel ezzel az egy kerékcserével tervezi végigcsinálni a Magyar Nagydíjat. Hamilton közben továbbra is elégedett a gumijával, az első helyen pedig most meghajthatja. A rádión el is hangzott a mágikus üzenet: Hammertime!

Verstappen nehezen ért szót a csapattal

Egy pillanatra úgy tűnt, hogy Hamilton bejön kereket cserélni, de erre jelenleg inkább Verstappennek van szüksége, miután egyre hangosabban panaszkodik a rádión, hogy veszít a tapadásából. Ennek meg is van az eredménye: Hamilton már egy másodpercen belül van.

A műsort a két Toro Rosso szolgáltatja

Danyiil Kvjat és Aleander Albon nem vette komolyan az elméletet, hogy a Hungaroringen nem lehet előzni. A 10. és 11. helyen autóznak, és szabadon megküzdhettek egymással.

Hamilton közelít

A brit világbajnok már két másodpercen belülre került Verstappenhez. Tizenhárom kör után az állás:

  1. Verstappen
  2. Hamilton +1.9
  3. Leclerc +10.7
  4. Vettel +13.3
  5. Sainz +30.5
  6. Norris +31.9
  7. Raikkonen +32.4
  8. Gasly +33.8
  9. Grosjean +39.0
  10. Hulkenberg +40.1

Valtteri Bottas közben egész hatékonyan dolgozza le a hátrányát, már a 16. helyen van. A két Williamst azért egy Mercedesnek nem volt lehetetlen feladat megelőzni.

 

Nézzük át a rajtot még egyszer

Egyelőre Verstappen Hamilton ellen

A hetedik körben már 2.364 másodperc előnyt épített fel Verstappen. Hamiltonnal együtt gyorsan lerázták magukról a Ferrarikat. Bottast már az utolsó helyen kell keresni. A Mercedes szerint viszont még így is elcsípheti a hatodik helyet.

Bottasnak most már nagyon fáj

A második helyről rajtoló Bottas már csak a negyedik. Egy ütközés miatt megsérült a jobb első szárnya, ami most épp a Ferrariknak jó hír, már Charles Leclerc is megelőzte.

Ami a verseny perspektíváját illeti: ahányszor Max Verstappen vezetett egy versenyt az első kör után, meg is nyerte azt.

Elrajtoltak

Max Verstappen ugyanolyan határozottan abszolválta a rajtot, mint ahogy megszerezte a pole pozíciót. A Mercedeseket tehát sikerült maga mögött tartania, Valtteri Bottas viszont ezt nem mondhatta el Lewis Hamiltonról. A két Mercedes helyet cserélt, majd Sebastian Vettel is legyűrte a finnt. Egy hiányzó szárnyelem miatt alakul ilyen nehezen az első köre.

Az első hat autó egyébként közepes gumin rajtolt el, a többiek a tizedik helyig a lágyat választották. Az utolsó helyről rajtoló Daniel Ricciardo vállalta be a keményet. Az első kerékcserék a 24-30. kör környékén várhatók majd.

1 2 3 4
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!