Pécsi Ferenc ezen a héten az OnContact Magyarország honlapját vette górcső alá. A hvg.hu Vállalkozó Szellem rovatában közölt elemzés legfontosabb tanulságaként leszűrhető, hogy a kommunikációs csatornákban sikeresen alkalmazott módszerek nem ültethetőek át közvetlenül az internetre.

Az OnContact Magyarország munkatársai valószínűleg tisztában vannak a telefonos meggyőzés fortélyaival, de láthatóan nem tudják, hogy ezek a módszerek nem ültethetők át közvetlenül a webre.  Az alábbi szöveget érezhetően a telefonos rutin ihlette:

„Üdvözlöm, Pusztai Gábor vagyok az OnContact Magyarországtól. Örülök, hogy találkoztunk. Az alábbiakban az értékesítési folyamat egyik legizgalmasabb…”

Sajnos ez nem így működik az interneten: túl hosszú és „internetellenes” a fenti bevezető szöveg, mert figyelmen kívül hagyja a „digitális olvasás” sajátosságait. Ilyenkor inkább a gyakran emlegetett „fejére állított piramis” elrendezést lenne célszerű alkalmazni: először a lényeget kellene megosztani az olvasókkal, aztán jöhetnek a részletek.

A jobb áttekinthetőség kedvéért mindenképpen érdemes a bevezető szöveget önálló tematikus egységekre bontani, s mindegyik téma elé beiktatni egy közcímet. Ez ne legyen intuitív, inkább konkrét, s lehetőleg tartalmazzon fontos kulcsszavakat.

Jóllehet a cég  számára fontos a közvetlenség, s nem is kell feltétlenül elvetni a személyes bemutatkozást. Legfigyelemfelkeltőbb, ha egy rövid hangfájl bizonyítja a cégvezető meggyőzőképességét. Videó felvételnek különösebb értelme itt nincs; a „beszélő fej” ugyanis nem hordoz különösebb többletinformációt egy jó fotóhoz képest.
 

Az egyszerűség sem mindig előny (Oldaltörés)

A honlapok egyik leggyakoribb hibája a túlbonyolított, a figyelmet elterelő, s a használatot nehezítő design. Az OnContact sikeresen elkerülte ezt, azonban átesett a ló túlsó oldalára. Esetében a végletesen puritán elrendezés már annyira leegyszerűsíti a site-ot, hogy az alig különböztethető meg egy A4-es papírlaptól.

Komoly tévedés, hogy csak a nyitóoldal legalján bukkan fel a főmenü. Így a látogató nem látja azonnal a továbblépési lehetőséget. Hiányoznak a referenciák, amelyek növelhetnék a cég hitelességét: egy tíz éve sikeresen működő vállalkozásnak pedig érdemes lenne  néhány elégedett ügyfél véleményét is idézni.

A kicsit suta „E-mail” menüpontot célszerű lenne  „Kapcsolat” -nak hívni, a profizmus hatását keltve ezáltal. Innen lehetne elérni a jelentkezéshez szüksége online űrlapot, s ide kerülhetne a kapcsolattartó címe, telefonszáma, fotója.

Összefoglalva: A honlap készítőjének törekednie kell rövid és tömör tartalommal felkelteni a látogató figyelmét. Ügyelnie kell viszont arra, hogy a csomagolás átlépje az ingerküszöböt. Az OnContact honlapja  kis munkával bizonyára sokkal hatékonyabbá, s működőképesebbé tehető.

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu

Szeretné, ha a hvg.hu szakértője szemlézné cége honlapját? Várjuk  jelentkezését a hvg.hu  e-mail címére.

Külföldről is figyelik az Orbán család IT-terjeszkedését, ami a választásra is hatással lehet

Külföldről is figyelik az Orbán család IT-terjeszkedését, ami a választásra is hatással lehet

Több milliárd forinttal drágult a tatabányai sportcsarnok

Több milliárd forinttal drágult a tatabányai sportcsarnok

Fekáliával kenték össze egy momentumos aktivista autóját

Fekáliával kenték össze egy momentumos aktivista autóját

Elszabadult egy metrószerelvény Párizsban, pánikoltak az utasok

Elszabadult egy metrószerelvény Párizsban, pánikoltak az utasok

Üres terekkel is tudott sokat mondani – Rajk László építészöröksége

Üres terekkel is tudott sokat mondani – Rajk László építészöröksége

Magyarázza a MÁV, miért maradt ki négy vonata is egyetlen napon

Magyarázza a MÁV, miért maradt ki négy vonata is egyetlen napon