szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Ha készítünk egy website-ot, ahol például csaptelepeket reklámozunk, majd...

Ha készítünk egy website-ot, ahol például csaptelepeket reklámozunk, majd beírjuk a google-ba, hogy „csaptelep” – csak figyeljük meg, melyik találati oldalon szerepel az általunk készített site. Egyiken sem. Esetleg a tizenhárom ezrediken. Legjobb esetben a három-négyszázadik találat magasságában. De miért?

Ahhoz hogy oldalunk előkelő helyen jelenjen meg a keresők találati listájában, „kereső-optimalizálást”, vagy divatos nevén kereső-marketinget kell alkalmaznunk. A keresőmarketing (SEO- azaz Search Engine Optimization), mára egy jól jövedelmező szakággá vált. Megtehetjük tehát, hogy megbízunk egy SEO-val foglalkozó céget, és ők majd megoldják a dolgot: attól függően mennyi pénzt szánunk rá, oldalunkat „népszerűvé” teszik a keresőmotorokban, az előző példánál maradva: megfelelő összeg fejében, akár az elsők is lehetünk a google találati listájában, ha valaki beírja hogy „csaptelep” (nem lesz olcsó). A másik megoldás, hogy mi magunk tesszük meg a szükséges lépéseket. Lássuk mik ezek!

A Google algoritmusa közel félszáz szempont alapján állítja elő a találati listát - ha nagyon maximalisták vagyunk, akkor töltsünk le egy kifejezetten SEO-ra készült célszoftvert (pl. az IBP-t) és rögtön meglátjuk a kismillió szempontot, beállítást és kapcsolót... Van azonban egyszerűbb megoldás is: nincs más dolgunk, mint néhány szempontot figyelembe venni amikor készítjük (készíttetjük) weboldalunkat.
Ahhoz, hogy weboldalunk lapjai sokszor, megfelelő helyen, és „észrevehető” módon jelenjenek meg, a következő dolgokat szükséges figyelembe venni:

 1. A keresők szöveges információt olvasnak, és szöveges linkeket követnek. Alapvető fontosságú ezért, hogy mennyi információ van oldalainkon – egy száz százalékig grafikus weboldal lehet nagyon szép, de soha, senki nem fogja megtalálni a google-n keresztül. Alapszabály tehát: sok szöveg, kevés kép! A keresőket nem érdekli a grafika! (nem is beszélve a FLASH menükről és egyebekről - például ha FLASH menüt használunk mindig "duplikáljuk" a menüpontokat az oldalon)

2. Linknépszerűség. A kereső sok száz szempont figyelembe vételével rangsorolják és indexelik az oldalakat. Az egyik legfontosabb szempont: minél több helyről mutat külső hivatkozás (azaz link) a webhelyre, annál feljebb kerül a keresők ranglétráján. Hogy oldalunkra mennyi link mutat, azt könnyen ellenőrizhetjük: csak írjuk be google-ba, hogy „link:http://weboldalunk.hu”. Az eredmény azon oldalak listája, akik elhelyeztek hivatkozást a mi siteunkra.

3. Kulcsszavak (on-site optimizáció): Az oldalak forrásában (kódjában) megadott ún. meta tag-ek segítségével adhatjuk meg a keresők számára, a keresési kulcsszavakat.  Ezeket érdemes nagyon gondosan összeválogatni, külön figyeljünk arra, hogy ne legyen olyan köztük ami „nem igaz”, a keresők ugyanis okosak, előbb utóbb lebukunk, és akkor hátrább kerülünk a listán. Ha tehát a „csaptelep” mellé beírjuk a „szex” szót is a kulcsszavakhoz, azt egy-két napig talán előnyt jelent, de később bizony komoly hátrányokkal jár, mivel ún. „megbízhatatlan” weboldal listára kerülünk (hiszen volt egy kulcsszó, ami nem fedte a valóságot). Amennyiben csaptelep-és szexboltot üzemeltetünk all-in-one, akkor persze rendben van. A kulcsszavak kiválasztása során, tehát meg kell próbálni kitalálni, hogy a céltudatosan kereső felhasználók milyen kifejezésekre keresnek rá a leggyakrabban.

4. Listamegjelenés-optimalizálás: Úgy készítsük el a oldalainkat hogy a találati rangsorokban megjelenő kivonatok figyelemfelkeltőek legyenek.

 A leggyakoribb hibák

 Ha oldalunk sehogyan sem akar előkelő helyen megjelenni a keresőkben, akkor valószínűleg elkövettük a következő hibák valamelyikét:

  • A weblapra ki van írva, hogy „ilyen vagy olyan böngésző ajánlott”, illetve „ilyen vagy olyan lejátszót, egyéb programot kell letölteni megtekintéséhez.”
  • Az oldal megnyitásakor megjelenik egy ilyen vagy ehhez hasonló felirat: „Az oldal betöltése folyamatban...”
  • A nyitólap egy kérés nélkül felugró (pop-up) újabb ablakban kezd el betöltődni.
  • A nyitólapon csak egy ún. intró szerepel, (animáció, flash) vagy egyetlen kép, logó, nulla információval.
  • Az oldalon nem lehet kijelölni a szöveget.
  • Egy szöveges link sincsen, mindegyik link kép/grafika.
  • A navigációs menü mindenféle kiugró, legördülő és egyéb látványos formában jelenik meg.
  • Az lapot lejjebb görgetve, annak egy része helyben marad. (frame-ek használata)
  • Oldalainkon látványos, de a keresőket "gyilkoló" iFrame megoldásokat használtunk
  • A Google keresőben a cég nevére, vagy főbb tevékenységét meghatározó kulcsszavakra rákeresve, nem jelenik meg a Top 10 pozícióban az oldal.
    Jároli József, innen.hu

 Forrás: innen.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!