 PRT: még várni sem kell rá |
A PRT londoni próbaüzemén tizennyolc, sofőrök nélkül működő PRT-kapszulát helyeznek üzembe, amelyek egy ideig csak a 2008 márciusától üzemelő Terminal 5-ra érkező üzleti utasokat szállítják majd. A járművek a Heathrow körül kialakított, 3.8 kilométer hosszú, másfél méter széles pályán futnak majd és az előzetes számítások szerint négy perc alatt képesek minden utast a kívánt helyre elszállítani.
A PRT-kapszulákra buszmegállókhoz hasonlóan kijelölt helyeken lehet majd felszállni és gombnyomással lehet hívni - a fejlesztők (a bristoli székhelyű Advanced Transport Systems Ltd.) szerint 12 másodpercnél nem kell többet várni rájuk. A járművek belsejében egy érintőképernyőn kell megmutatnia az utasnak, hogy hova akar menni, a központi irányítórendszer pedig összehangolja kívánságát a többi utaséval és kiszámítja a leggyorsabb és minden célpontot érintő útvonalat.
 Maximum négyen utazhatnak kényelemben és biztonságban
|
A PRT fő előnyei között a várakozási idő és a zsúfoltság radikális csökkentését, valamint a közvetlen "házhozszállítást", a biztonságos utazást és a személyes tér meglétét említik. Kiemelik még környezetkímélő képességeit is, hiszen a PRT zéróemissziós fejlesztés, valamint a hasonló buszrendszereknél 50, a kocsiknál pedig 70 százalékkal kevesebb energiát használ. Fő hátránya, hogy külön pályákat kell számára kialakítani, hiszen lézerérzékelőkkel felszerelt különpályája nem fektethető rá sem autó-, sem gyalogosutakra. Emiatt a PRT-vel nem lecserélni, csak kiegészíteni akarják a nagy forgalmat lebonyolító tömegközlekedési hálózatokat. Ha az új jármű a gyakorlatban is beválik, a terminálról a teljes reptér területére is kiterjesztik a járatokat.