szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Universal McCann 2008 márciusában harmadszorra is elkészítette az egész világot átfogó kutatását a web2.0-ás alkalmazások használatával kapcsolatban 29 országban, 17 000 internet használó bevonásával, első alkalommal kelet-európai országok részvételével.

A tanulmány azokat számította internet-felhasználónak, akik legalább minden másnap használják a világhálót. A legfőbb Magyarországra jellemző eredmények szerint hazánk a második legaktívabb a résztvevő országok közül a közösségi weboldalakon való aktivitás tekintetében. 79,9 százalék készítette már el a profilját közösségi oldalon, ennél többen csak a Fülöp szigeteken tették ezt (83,1 százalék). Az átlag a vizsgált országok körében 58,8 százalék.

Magyarország szintén felülmúlja a világátlagot a világhálón lévő videók megtekintésével. A megkérdezettek 86,5 százalék a nézett már videót az interneten, itt a világátlag 82 százalék.

Fejlődési lehetőség várható a közeljövőben a következő területeken blogolvasás, -írás, tartalommegosztás, RSS-használat, illetve a podcastok sugárzása terén. Míg Magyarországon a megkérdezettek 50,5 százaléka állítja, hogy blogot olvas, addig világszinten az átlag 70,2 százalék, míg Dél Koreában 92 százalék fölött van a blogolvasók száma. Feltételezhető azonban, hogy hazánkban is magasabb ez a szám, csak sok blogot az olvasók nem feltétlenül blogként azonosítanak. A globális átlag az első hullámban a magyar átlagnál kevéssel volt magasabb a 2006 szeptemberi adatok szerint.

Magyarországon a megkérdezettek 7,8 százaléka vallja, hogy ír blogot, ez a szám világszinten 35,2 százalék. Kína, Tajvan és Dél Korea esetében ez a szám 70 százalék fölött van.

A tartalom-, és fotómegosztás terén hátulról a harmadik helyen állunk, 31,8 százalékkal. A környező országok (Lengyelország, Csehország és Románia) 55-60 százalék között osztanak meg fotós tartalmat. Videók esetében is jelentős fejlődési lehetőség van, mindössze 16,3 százalékra jellemző ugyanis Magyarországon, hogy feltölt videót, mellyel a világon az utolsóak vagyunk a vizsgált országok közül.

A podcastok tekitetében 26,6 százalékot tudunk felmutatni, míg a világszintű átlag 49 százalék, Kínában pedig kiugróan magas 74,3 százalék. A 2007. júniusi adatok szerint a globális átlag ebben a tekintetben 21,8 százalék volt.

Az RSS-olvasókat a válaszadók 15 százaléka használja. A világátlag ezen a téren 38 százalék. Ezen a téren jelenleg Oroszország a legfejlettebb 56,6%-kal, míg a világátlag 15,3 százalék körül alakul.

Összességében elmondható, hogy a web 2.0-ás alkalmazások tekintetében még nem vagyunk a világ élvonalában, a használók ezen felhasználások egy részétől még tartózkodnak. Valószínűsíthető, hogy ez a közeli jövőben jelentősen meg fog változni. A web 2.0 elősegíti, hogy a jelenleg passzív felhasználók hamar és könnyedén interaktívvá váljanak ezen alkalmazások használatával. A következő egy évben a magyar internet-felhasználók mélyebb ismereteket fognak szerezni a témában és jelentős mértékben nő majd az interaktivitásuk.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Kínai színésznő a világ legolvasottabb bloggere

Százmillió találatot kapott kevesebb mint két év alatt Hszü Csing-lej (Xu Jinglei) interneten megjelent webnaplója, s ezzel a kínai színésző a világ legszélesebb körben olvasott bloggere.

hvg.hu Tech

Bloggerből lett hírességek

A webnaplók népszerűségének köszönhetően ma már egy hétköznapi ember is akkora nyilvánosságot érhet el, mint a hollywoodi sztárok; egy videokamerával vagy egy bloggal milliókhoz is eljuttathatjuk véleményünket a világról. Összeállításunkban néhány olyan bloggert mutatunk be, akik egyszerű naplóíróból váltak internetes hírességekké.