szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Rá is tettük, rögtön a megjelenés napján – a játék...

Rá is tettük, rögtön a megjelenés napján – a játék sikerét mi sem példázza jobban, mint hogy mire délután megérkeztünk az 576 boltjába, addigra már elfogyott, így kénytelenek voltunk egy elektronikai áruházban beszerezni a szoftvert (bocs 576, azért még szeretünk), igaz, ott is már csak két példány volt. Kivételesen nem a steam-ről rendeltük példányunkat, hiszen a magyar forgalmazónak hála, a játék teljesen honosított (feliratos), így mindenképpen megérte a dobozos verzió, igaz nem volt olcsó (tizenkétezer forint).

Ha valami ennyire jól fogy már a megjelenés napján, akkor az csak valami finomság lehet – lássuk, milyen is lett a Mirrors Edge PC-s átírata!

Végre egy játék, aminek hangulata van!

Némi aggodalommal figyeltük a telepítőcsíkot, hiszen a konzol-átíratok, főleg a borzasztóan-hihetetlenül elrontott GTA4 átírat, valamint a hasonlóan borzasztóan portolt Saints Row 2 óta már nem nagyon hiszünk a „konzolról átírt” játékokban.

Telepítés után azonban igazi meglepetésben lehet részünk: a játék szuperül fut, remekül skálázható, tökéletesen át van írva a mai legerősebb PC-kre (még Physx-et is használ, ha Nvidia kártyánk és bika gépünk van). A portolás tehát remekül sikerült, lássuk milyen maga a játék. (Tipp: ha egy-két pálya után belassul a játék, csak kapcsoljuk ki a Physx-et a menüből, nagyon erős gép kell ugyanis hozzá, ráadásul a kikapcsolásával csak pár effektussal leszünk szegényebbek, azaz semmi komoly).

A Mirrors Edge története, a „futárok” köré épül: persze ne a mindennap látható motoros futárokra gondoljunk: a játékban megjelenített világ egy diktatórikus rendőrállamszerűség, és ebben az elnyomott rendszerben a szabadság hírnökei, a cenzúrázatlan hírek és információk hozói és vivői az úgynevezett futárok („runners”). Ezek a futárok akrobatikus és agyontetovált fiatalok, akik a felhőkarcolók háztetőin, a rendőrök szeme elől rejtve szállítják az információkat és csomagokat, mindezt persze elképesztően nyaktörő és látványos útvonalakon – hiszen a város „felett” nem vezet igazi út.

A játékban Faith-et, az egyik futárlányt alakítjuk, aki termetéből adódóan nem egy terminátor (ennek megfelelően nem is igen fogunk lövöldözni vagy harcolni a játékban, illetve nem sokat…), ellenben egyvalamit nagyon tud: menekülni. A játék ugyanis nem más, mint egy kb. hat órás (kezdő játékosoknak esetleg tíz óra) menekülés. Ez így elsőre unalmasnak, esetleg frusztrálónak hangzik – mi lehet az érdekes a menekülésben? Nos, a Mirrors Edge megmutatja nekünk, mi benne az izgalmas…

Bár a játékidő rövid, az élmény valószínűleg felejthetetlen lesz. Az adrenalin folyamatosan dübörögni fog a fülünkben, miközben háztetőkön ugrálva, üldözőink lihegését (és lövéseit) a tarkónkon érezve próbáljuk megtalálni a következő háztetőre vagy átmenetileg biztonságos helyre vezető utat. Egy jó tanács: soha ne nézzünk hátra! Csak rohanjunk!

A fejlesztők kimagasló munkát végeztek a város megjelenítésével

A rohanás persze nem elég egy játék sikeréhez, Faith azonban mindent tud, amit Lara Coft, sőt többet is: érdekesség azonban, hogy a Mirrors Edge-ben mindezt FPS (belső nézet) szemszögből élhetjük át, erre eddig még egyik „ugrálós” játékban sem volt példa. A megvalósítás remek: ha lenézünk, látjuk saját lábunkat, kapaszkodás közben látjuk a kezeinket, ráadásul Faith az akció tempójának megfelelően liheg, illetve zihál (szerencsére soha nem fullad ki, ez a virtuális tüdő előnye).

A játék története elmegy, egy közepesen érdekes B-kategóriás kriminek felel meg, ami azonban fantasztikus és felejthetetlen, az maga a világ, amit a készítők a játék köré alkottak.
A város (aminek a játékban nincs neve, csak „a város”-ként hivatkoznak rá) érdekes színeivel (a grafikusok az élénk színekkel és a HDR világítással játszva hozták létre az egyedi hangulatot) nagyon hangulatos: a texturák csodásak és tűélesek, meglepő módon van élsimítás is (pedig ez nem jellemző az Unreal motoros játékokban), a zene pedig elképesztően jóra sikerült (lásd videó).  Az átvezető videók a mostanában divatos anime stílusúak, ezt van, aki szereti, van, aki nem, a játék hangulatába mindenestre beleillik.

A Mirros Edge nem mondható olcsónak, viszont teljesen honosított. Nem túl hosszú játék (a hat-hét órás játékidő csekélynek mondható), viszont ez a hat óra garantáltan emlékezetes és adrenalin-növelő lesz (sőt, ha végeztünk, még tovább szórakozhatunk különféle online időmérő futamokon is). Ráadásul kapunk a dobozban egy plusz CD-t is, amelyen külön is élvezhetjük a játék zenéit. És végül de nem utolsósorban: a Mirrors Edge megmutatta, hogy igényesen is át lehet írni egy konzoljátékot PC-re. Ha van játék, amivel érdemes kezdeni a 2009-es évet, akkor ez a játék az!

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
techline.hu Tech

Kipróbáltuk: Fallout 3

Végre megjelent a Fallout 3 – igaz, a honosított megjelenésre még várnunk...