szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közhiedelemmel ellentétben van lehetőségünk arra, hogy regeneráljuk agysejtjeinket - írja a Daily Galaxy. Az oldal összeállításából megtudhatjuk, miben segíthet a böjtölés, az acetil-l-karnitin, a jókedvből elkövetett sport vagy éppen a rozmaring.


Növeli a betegségekkel szembeni ellenállást és élettartamunkat az étkezésenkénti kevesebb kalória, valamint az időszakos böjt is, emellett mindez még az őssejtek idegsejt-termelését is fokozza, derül ki a Johns Hopkins Egyetem, valamint az amerikai Gerontológiai Kutatóközpont állatkísérleteiből. A böjtölésnek köszönhetően megnő a szinapszisok rugalmassága, így az esetleges agykárosodások esetén jobb agyi kapcsolatok jönnek létre. Mindez hasonlít ahhoz a regenerációs folyamatoz, amely az izmokban alakul ki a gyakori edzés miatt fellépő terhelést követően. Ami a sportot illeti, a gyakori testmozgás szintén jó hatással van az idegsejtek regenerációjára. Ugyanakkor nem mindegy, hogy milyen testmozgásról beszélünk - a Daily Galaxy ugyanis arról számol be, hogy a jókedvűen elkövetett edzés jobb hatással van az idegsejtekre, mint a rosszkedvűen, rutinszerűen, kedvetlenül elkövetett.

Más kutatások szerint ha megnöveljük az étkezéseink között eltelt időt, az okosabb, mintha a kalóriákkal spórolnánk - ugyanis ebben az esetben alacsonyabb szintre állnak be szexhormonjaink, ez pedig csökkenti mind szexuális, mind pedig agyi teljesítőképességünket is. Étkezésünkben segíthet a rozmaring fogyasztása a japán Iwate Egyetem, illetve a Burnham orvosi kutatóintézet kutatásai szerint. A fűszernövényben található karnozolsav ugyanis nagyon jó védelemként szolgál a stroke, az Alzheimer-kór, valamint az idősödés káros hatásai ellen. A rozmaring a legbiztonságosabb és legtermészetesebb szer, amivel agyunkat védhetjük - nem csupán az európai konyhaművészetben, hanem a népgyógyászatban is nagyon jól ismert növényről van szó. Másra esküszik Bruce N. Ames, a Kaliforniai Egyetem biokémiával és molekuláris biológiával foglalkozó professzora: véleménye szerint a napi 800 mg alfa-liposav, illetve 2000 mg acetil-L-karnitin megnöveli a mitokondriumok energiatermelését, így szervezetünk energiagyáros sejtjei több energiával látnak el minket.

Hasznos lehet még, ha a dióban, lazacban, pisztrángban vagy szardíniában megtalálható zsírsavakkal is gazdagítjuk étrendünket, ezek ugyanis nem csupán az Alzheimer-kór ellen védenek minket, hanem a depresszió ellen is igen jól működnek - mások a curryben található kurkumin fogyasztására esküsznek. Emellett, állítja a Daily Galaxy, a stressz csökkentése, az életmódváltás, de még a motiváció is segíthet, ugyanis a krónikus stressz csökkenti az agy tanulással és emlékezéssel kapcsolatos területeinek hatékonyságát, növeli a vérnyomást és még a a szervezet regenerációs képességét is lassítja.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Elmarasztalta Magyarországot a menekülők éheztetése és fogva tartása miatt az Emberi Jogok Európai Bírósága

Elmarasztalta Magyarországot a menekülők éheztetése és fogva tartása miatt az Emberi Jogok Európai Bírósága

Marabu Féknyúz: Írja alá, doki!

Marabu Féknyúz: Írja alá, doki!

Eljött a nap, amikor fordulatot vehet a Néppárt és a Fidesz bokszmeccse

Eljött a nap, amikor fordulatot vehet a Néppárt és a Fidesz bokszmeccse