szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újra farkast kiált a média a zeneipar haláláról: most a New York Times publikált egy véleményt, ami szerint a zeneipar 1999-es csúcseladásaihoz képest a számok folyamatosan csökkennek, a kalózok okozta problémákat pedig az online streaming zeneszolgáltatások örökölték át.


Először a kalózkodás okozott problémákat, most pedig a streaming - írja a New York Times cikke. Ha munkahelyünkön vagy otthonunkban olyan oldalakról hallgatunk zenéket, mint a YouTube vagy az iMeem, akkor egyúttal az ingyenes és legális (vagy sokak számára legálisnak tekintett) zenei szolgáltatásokkal vájunk egyre nagyobb hiányt a lemezipar bevételeibe.

A problémát az jelenti, hogy a beszerzési modell elavulásával az úgynevezett elérési modellt részesítik előnyben a fiatalok: miért töltenék le illegálisan, vagy egyáltalán miért vennék meg pénzért kedvenc zenéiket, amikor online is meghallgathatják azokat?

Zenehallgatás ingyen?
Hazánkban a zenék magáncélú letöltése és otthoni hallgatása jelenleg még legális: olvassa el ezzel kapcsolatban a Techline cikkét arról, hogy miként tud újabb zenékre ráakadni.
Az NPD Group piackutató cég márciusi tanulmányai szerint az amerikai 13-17 éves korcsoport 2008-ban 19 százalékkal kevesebb zenét vásárolt, mint 2007-ben: a CD-eladások 26, a digitális vásárlások 13 százalékkal csökkentek. Ami a brit helyzetet illeti, a Leading Question/Music Ally múlt hónapi konklúziói szerint a 14-18 éves fiatalok fájlcserélőkön mutatott aktivitása 33 százalékkal csökkent 2007 december és 2009 január között. Ezen fiatalok kétharmada "gyakran" hallgat a webről zenét, egyharmada minden nap. Ugyanakkor a PRS for Music múlt évi jelentéseiből kiderül: tavaly 13 millió zeneszámot kínáltak megvételre a kiadók, ezekből 10 millió számot egyszer sem vettek meg - az összes bevétel 80 százaléka 52 ezer számból érkezett csak.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!