A fény Albert Einstein által "kísérteties távoli hatásként" leírt tulajdonságát kutató izraeli tudósoknak sikerült minden eddiginél több - szám szerint öt - foton állapotát összekapcsolniuk.

A Weizmann Intézet fizikusai a Science tudományos magazin pénteken megjelent számában tették közzé tanulmányukat az egyidejűleg két stabil kvantumállapotban létező fotonok előállításáról.

A kvantumteleportálásnak nevezett jelenséget például szupergyors kvantumszámítógépek készítésére lehet majd használni, igen gyors adatátvitel és feltörhetetlen titkosítás érhető el segítségével.

Jaron Silberger kutatásvezető a Reuters brit hírügynökségnek adott interjújában elmondta, hogy jelenleg még komoly akadály van az összekapcsolt kvantumállapotok létének demonstrálása és a gyakorlati alkalmazás között, mert ezek az állapotok igen törékenyek. A fotonok kvantumállapota ugyanis bármely külső beavatkozástól megváltozik.

A kutatócsoport Science-beli tanulmányban rámutatott, hogy korábban három volt a legtöbb foton, amelyeknél sikerült egyidejű összekapcsoltságot igazolni a vizsgálatok során.

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

IBM: jönnek az olcsó fényelemek?

Az IBM bejelentette: feltalálták az olcsó fényelemek gyártási technológiáját, amellyel az elektromos energia várhatóan jóval olcsóbb lesz az áramhálózatoktól most megvásárolhatónál.

MTI Shake

Fényelemes retikül

Tonino Lamborghini legfrissebb újdonsága, a SolarBag (naptáska) nemcsak trendi, hanem technikailag is érdekes. A hasonló, fényelemes bőröndöknél sokkal kisebb, vállra akasztva, sőt kézben is hordható. Emellett különös gondozást sem kíván.

Ez történt: sürgősen ki kellene kapcsolnia ezt a számítógépén szakértők szerint