szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az NVIDIA Vision csomag eredetileg egy videokártya+monitor és szemüveg kombó volt – mi is kipróbáltuk.

Az NVIDIA Vision csomag eredetileg egy videokártya+monitor és szemüveg kombó volt – mi is kipróbáltuk. Régebben még speciális monitorra volt szükség hozzá, újabban azonban már elég egy új generációs Geforce videokártya, a hozzávaló meghajtó program (v270.61) az NVIDIA-tól és egy viszonylag modern monitor. És persze egy vörös/kék, vagy sárga/cián szemüveg, de ilyet pár forintért szerezhetünk bárhol. A támogatott játékok listája bőséges, de persze nézhetünk speciális képeket, sőt használhatunk tervezőszoftvereket is három dimenzióban. Bár a véleményünk még mindig az, hogy ez a „szemüveges” megoldás nem igazi három dimenzió, és főleg arra jó, hogy megfájduljon tőle a fejünk, azt el kell ismerni, hogy néhány játék, ha nem is hosszú órákra, de pár percig igen látványos tud lenni 3D-ben.

Az iZ3d meghajtó egy csapásra megoldja a 3D-s megjelenítést

Az NVIDIA Vision megoldása remekül működik és egyszerűen kezelhető, van vele azonban egy óriási gond: XP alatt nem működik. Ennek oka nem technikai, bár az NVIDIA azzal magyarázza, hogy mivel kétszer annyit kell számolni a videokártyának mint rendesen (jobb szem és bal szem külön) ezért nagyon gyors gép kell hozzá. No igen, de a Vistától vagy Windows 7-től nem lesz gyorsabb a gépünk… A valóság – mint mindig – most is az üzlet körül forog: ahogyan nincs DirectX 10 vagy 11 XP alá (ennek sincs technikai oka), úgy Vision meghajtó sincs, és nem is lesz. Vegyen csak a jónép Vistát és Windows 7-et, valamiből a Microsoftnak is élnie kell.

ATI- és NVIDIA kártyákkal is működik

Szerencsére a netezők mindent megoldanak. Ha nem akarjuk lecserélni a jól bevált XP-t, akkor is használhatjuk gépünket 3D-s játékokhoz, csak éppen másik meghajtóra lesz szükségünk.  A megoldás neve iZ3D és ingyenes letölthető innen. Igaz még csak béta (tulajdonképpen évek óta béta), ettől függetlenül azonban remekül működik. Telepítése után kapunk egy másik videokártya meghajtót, de nem kell megijedni, nem piszkál bele semmibe, videokártyánk továbbra is az eredeti meghajtóval fog működni. Az iZ3d csak megjelenik a tálcán és várja, hogy aktiváljuk. Engedélyezés után kezd el működni: ekkor már nem a hagyományos videokártya meghajtó, hanem a 3D-s jeleníti meg a játékokat (a Windowst és alkalmazásait nem babrálja, csak a Direct X-es játékokat), Természetesen ha nem elég gyors a gépünk akkor egy kis lassulást fogunk tapasztalni, hiszen kétszer annyit kell számolnia a kártyának. A közhiedelemmel ellentétben nem kell hozzá 120 mhz-es képfrissítéssel rendelkező monitor, a hagyományos 60-76 mhz-en is jól működik.

Kicsit állítgatnunk kell, hiszen minden ember másképpen látja az eredményt

Az iZ3D-t bármikor kikapcsolhatjuk és visszatérhetünk a hagyományos - és kevésbé fejfájdító - kétdimenziós módszerhez. Hogy éppen melyik módban vagyunk azt könnyű észrevenni: egyrészt már a játékok menüje is 3D-s lesz (ez a legtöbb esetben borzalmas, de például a Mass Effect menüje elég szépen térben van), másrészt alapesetben mindig elindul egy figyelmeztetés a játék előtt, amit a CTRL+* kombinációval tudjuk eltüntetni.

Természetesen mindenkinek másképpen érzékeli a szeme a három dimenziót (sőt attól is függ milyen szemüveget sikerül szerezni), szerencsére a meghajtóban mindent beállíthatunk. A megfelelő szemüveg beállítások után, játékon belül is állítgathatjuk a kép mélységét és a konvergenciát (sőt rögtön látjuk is a változást): használjuk a CTRL és nemzetközi +-, valamint a CTRL+SHIT és nemzetközi +- billentyűket az értékek növeléséhez és csökkentéséhez.

Készen is van a három dimenziós Mass Effect!

Nincs más hátra már csak egy szemüveg kell, ha esetleg nem lenne otthon akkor pár szár forintért rendelhetünk például innen. http://hobbyrendeles.hu/termek.636.3d_szemuveg_voros_-_cian

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

techline.hu Tech

3D innovációs központ Európában is

A 2010 júliusában Japánban létrehozott első 3D Innovációs Központ után, október 1-től az európai, a közeljövőben pedig...