Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Szerencsésen földet ért Madridban az az első tengerentúli járat, amely részben bioüzemanyaggal tette meg a Mexikóváros és a spanyol főváros közötti utat.
Az Aeromexico légitársaság menetrend szerinti gépe kedden landolt Madridban. A Boeing 777-200ER típusú szerkezetét hetven százalékban hagyományos, harminc százalékban bioüzemanyag hajtotta. Ez 26 ezer liter bioüzemanyagot jelent. A környezetbarát anyag jatrophából, azaz kurkasfából származott.
A bioüzemanyaggal közlekedő transzatlanti járat a spanyol kormány, az Aeromexico és a Boeing összefogásával valósulhatott meg, a fedélzeten több mint 250 utas tartózkodott. Az év végéig még további 52 "bioutat" terveznek, többek között a Puerto Ricó-i San Joséba.
Az ENSZ szerint a légi közlekedés világszerte az üvegházgáz-kibocsátás két százalékát adja. A bioüzemanyag légi forgalomban való használata azonban gazdaságilag egyelőre nem kifizetődő az előállítás magas költségei miatt. Számítások szerint 2015-re válhat csak azzá. Bioüzemanyagot gyártani tízszer többe kerül, mint hagyományost - mondta José Luis Barraza, a mexikói légitársaság elnöke.
Mexikóban jelenleg Chipas államban hasznosítják a legnagyobb - tízezer hektáros - területet jatropha termesztésére, a kormány azonban növelni akarja az ilyen földszeleteket.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.