szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Telenor mostantól élő, új típusú előfizetői csomagjainak bevezetése kapcsán a szabad választás lehetőségét hangoztatta ugyan, de az évek alatt meglehetősen összekuszálódott tarifacsomag-rendszerek közt praktikus rendet vágó megoldás az operátor számára is könnyebbséget hozhat. Tényleg el lehet felejteni a táblázatok böngészését, helyébe viszont ideje megismerni a tényleges szolgáltatási igényeket.

Szerdán jelentette be a Telenor, hogy tulajdonképpen azonnali hatállyal átalakítja az előfizetői csomagjait, s egyúttal bevezet egy új szolgáltatási struktúrát is. Ez utóbbinak az a lényege, hogy az adott ügyfél szokásaihoz igazítható csomagbeállítások váltak máris lehetővé.

A személyre szabható MyTariff koncepció – melyet nyugodtan nevezhetnénk Dinamikus Tarifa-mozaik Optimalizálónak (DTO) is – lényege, hogy ha az előfizető a mobiltelefonálás, sms-küldés, mobilnet, illetve extra (zene, tévé stb.) szolgáltatások tételei közül egyiket vagy másikat jobban (vagy kevésbé) kívánja használni, akkor az előfizetői csomagja ezt úgy legyen képes lekövetni, hogy a többi tényezőn akár ne is kellejen változtatni. Ha tehát valaki például keveset telefonál, de sokat mobilnetezik, annak ne kelljen a drágább, korlátlan telefonálást biztosító csomagra előfizetnie csak azért, hogy a nagyobb mobilnet-pakkot is megszerezhesse.

A négy tételsorba rendezett lehetőségekből a Telenor első körben több mint 200 féle kombinációt kiadó modult tett elérhetővé, miután az utóbbi hónapokban több száz koncepciót is végigvettek a fejlesztők, és azokat több ezer ügyfélen már le is tesztelték.

Indulhat a kalkuláció

A váltás bejelentésekor Christopher Laska vezérigazgató arról beszélt, hogy mától a cég filozófiájának részévé válik, hogy az ügyfél csak azért a szolgátatásért fizessen, amit igénybe vesz. "Nem mi diktáljuk mától a feltételeket, mert az ügyfél mondja meg, hogy egy hónapban hány sms-üzenetet, hány perc telefonálást, hány GB mobilnetet és milyen extra szolgáltatást akar – és ezt árazza be az új rendszer" – fogalmazott a Telenor vezetője.

hvg.hu

Az ide kattintva elérhető MyTariff-kalkulátort kipróbálva arra jutottunk, hogy kétféleképpen is szemlélhetjük a rendszert. Egy gyors példát hozva: a havi 40 sms-t magában foglaló modul 1500 forinttal növeli meg a havi díjat (37,5 ft/üzenet). Ez egyrészt sok, hiszen egy 50 sms-es opció a Telekomnál például csak 690 forintba kerül (13,8 ft/üzenet). Másrészt viszont tekinthetjük úgy is, hogy "ezt az 1500 forintot" (az sms-küldési tételt) eddig minden szolgáltató minden tarifájába "beleértette", aki viszont már egyáltalán nem sms-ezik (hanem Vibert, Messengert és hasonlót használ helyette), az most egy kattintással kihúzhatja díjcsomagjából ezt a részletet. És helyette mondjuk a Viberhez, Messengerhez és társaihoz szükséges nagyobb mobilnetes modult emelhet be, miközben a végső ár nem változik.

Szintén a kalkulátor nyomogatása során szerzett, de más jellegű tapasztalatunk, hogy abszolút gyors netkapcsolat mellett is kifejezetten lassan működik – nem csak az első betöltődéskor –, ezt remélhetőleg hamarosan korrigálják a szolgáltató fejlesztői.

Mindenkire kiterjesztik

Az új tarifákat a jelenlegi árképzési szintekhez igazítva határozták meg, de most még csak az új előfizetők számára nyílt meg az új tarifastruktúrából választás lehetősége. A meglévő ügyfeleknek ez a cég közlése szerint február 19-étől válik elérhetővé. A késlekedésért cserébe a korábbi meglévő ügyfelek kapnak egy kis segítséget a modulok kiválasztásához: a szolgáltató részletezi nekik, hogy az eddigi szokásaik hogyan alakultak, így aztán a már telenorosok könnyebben választhatnak ahhoz igazodó modulokat maguknak.

A Telenor az új rendszerrel teljesen kiváltja majd az eddigi előfizetési csomagjait, és két hét múlva arra is képessé válik, hogy a korábbi ügyfelek már meglévő szerződési kötelezetségeit figyelembe véve kínáljon optimálisabb szolgáltatáscsomagot. A moduláris, gyorsan átlátható, mégis sokféle választási lehetőség felkínálása egy egyszerű, de logikus fejlődési lépést jelent a hazai mobilszolgáltatásban. De olyan újdonságot, amit a riválisok már csak másolni tudnak majd.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!