A Google és a Facebook automatikus hirdetési algoritmusainak köszönhetően az online reklámok egy adott demográfiai kategóriában, algoritmusok segítségével érik el az internet-felhasználókat. Noha az automatikus hirdetés a kommunikáció hatásos eszköze lehet, néhány esetben megkérdőjelezhető, ártalmas eszköz is lehet, mint például a sértő tartalmak melletti hirdetés. Az automatikus hirdetési technológiák ráadásul bevételt termelnek olyan felületeknek, amelyek támogatják a gyűlöletbeszédet vagy a hamis híresztelést.
Egy ilyen helyzetben minden vállalat – szándékától függetlenül – megkockáztatja, hogy márkája olyan platformokon is megjelenhet, amelyek alapvetően ellentétesek az értékeikkel és meggyőződéseikkel, ráadásul akaratlanul finanszírozási forrást biztosítva ezek számára. Emiatt állt a bál nemrég a YouTube-nál, sok világmárka csatlakozott ahhoz a bojkotthoz, melynek résztvevői visszavonták hirdetéseiket a YouTube-ról, mielőtt terroristák és rasszista propaganda mellett tűnnének fel a neveik, hirdetéseik.
A Vodafone Csoport közlése szerint új szabályozást vezettek be, amely biztosítja, hogy a vállalat hirdetései kizárólag olyan választott felületeken jelenhetnek meg, amelyekről a Google és a Facebook úgy véli, meglehetősen valószínűtlen, hogy ártalmas tartalmat hordozzanak. A Vodafone és a globális ügynökségi hálózat (melyet a WPP vezet) rendszeresen felülvizsgálja ezeket az intézkedéseket, hogy biztosítani tudja a fehérlistás felületek megfelelő kiválasztását.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.