Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

A Telekom telefonos ügyfélszolgálatán a hagyományos nyomógombos menürendszert nyáron virtuális üzleti asszisztens váltotta fel. A vállalat kedden számolt be eddigi tapasztalatairól. Kipróbáltuk mi is, mennyit fejlődött néhány hét alatt.

A Magyar Telekom tavasszal mutatta be Vanda nevű virtuális üzleti asszisztensét. Nyár óta pedig már minden, az ügyfélszolgálatot telefonos csatornán megkereső ügyfél hívását a mesterségesintelligencia-alapú, magyarul beszélő Vanda fogadja a Telekomnál, kiváltva ezzel a hagyományos nyomógombos menürendszert.

A vállalat szerint Vanda képes az elmondottak alapján megérteni az ügyfél szándékát, és a lehető legyorsabban ahhoz a szakértőhöz irányítani a hívást, aki kompetensen segíteni tud a megoldásban. Emellett jól automatizálható és gyakran előforduló, rutinszerű feladatokat is rábízhatunk, amit teljeskörűen elvégez szakértők bevonása nélkül is. Ilyen automatizált feladat például a kiegészítő mobildíjcsomag értékesítése, mobilegyenlegről információadás, vezetékes szolgáltatásra vonatkozó hibabejelentés kezelése, valamint a folyamatban lévő megrendelésekről státuszinformáció adása.

Először szeptember elején próbáltunk beszélgetni Vandával, akkor – néhány igen rövid, nem túl jól sikerült beszélgetés alapján – úgy tűnt, van még hova fejleszteni a technológiát. A Telekom keddi közlemény után azonban újra nekifutottunk pár egyszerűbb ügyletnek, és úgy tűnik, az ősz három hónapja elég volt ahhoz, hogy sokkal értőbb fülekre találjunk Vandában. Nem csoda: az asszisztens azzal is jól jár, ha téved: gépi tanulás képessége révén minden egyes beszélgetéssel fejlődik. Méry Katalin, a Magyar Telekom ügyfélszolgálati igazgatója szerint azt már most elérték, hogy „töredékére csökkent az idő, amely alatt a minket megkereső ügyfelünk hívását szakértő kollégánkhoz juttatjuk”.

A jövőben a mesterséges intelligencia alapú rendszer továbbfejlesztéseként a Telekom több innovatív megoldásban gondolkodik. Vandát érzelmi intelligenciával is felruháznák. Azt ígérik, a rendszer képes lesz kommunikációban idomulni ahhoz az érzelmi szinthez, amelyet az ügyfél hangjából megállapít.

Ha máskor is tudni szeretne a Telekom újításairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

A koronavírus korunk legnagyobb krízise, melyben szó szerint létfontosságú a hiteles forrásból való tájékozódás. A HVG-ben ebben a helyzetben is elhivatottan teszünk eleget küldetésünknek: pontos, tényszerű és független tájékoztatást biztosítunk olvasóinak.

Arra kérünk támogasd munkánkat, hogy a nehéz körülmények között is naprakész információval szolgáljunk neked.
Minden autóvásárló kedvezményt kap - komoly összeggel mentené a német állam az autóipart

Minden autóvásárló kedvezményt kap - komoly összeggel mentené a német állam az autóipart

Rátörte az ajtót a TEK egy fenyegetőző férfire Szombathelyen

Rátörte az ajtót a TEK egy fenyegetőző férfire Szombathelyen

Radar360: Trump a hadsereget is bevetné, itthon nyitnak az iskolák

Radar360: Trump a hadsereget is bevetné, itthon nyitnak az iskolák