Nyártól nincs kegyelem: mindenhol bekapcsolja a Google a Chrome hirdetésblokkolóját
Európába már 2018 elején megérkezett a Google Chrome hirdetésblokkoló funkciója, júliustól viszont már az egész világon elérhetővé válik. A Google szerint a cél, hogy tisztább legyen az internet.
A tavaly óta működő rendszer csak az idegesítő hirdetéseket szűri, vagyis azokat, amelyek böngészés közben felugró ablakként jelennek meg, vagy automatikusan, hanggal együtt indulnak el. (Hogy melyik elfogadható hirdetés és melyik nem, azt a Google egy több nagy céget tömörítő koalíció segítségével határozta meg.)
A hidetésblokkolót első körben Kanadában, az Egyesült Államokban és Európában tette elérhetővé a cég. Úgy tűnik, a fejlesztés jól vizsgázott, szerdán ugyanis bejelentették: június 9-től a világon mindenhol elérhetővé válik ez a Chrome-funkció.
Mindez azt jelenti, hogy a weboldalaknak most kell csak igazán felkészülniük arra, hogy a jövőben nem jeleníti meg a Chrome a náluk megtalálható hirdetések egy részét. A Google szerint ugyanakkor előre értesítik a weboldalakat a problémás reklámokról, mielőtt valóban tiltólistára tennék őket. A cég szerint mindez jó stratégia, 2019 elején ugyanis a korábban nem megfelelő weboldalak kétharmada már változtatott a kifogásolt elemeken, és csupán 1 százalékuknál kellett tiltani a hirdetéseket.
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.