Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
A Facebook még tavaly kezdett kampányba, hogy a felhasználók megértsék, miért jelenik meg nekik egy adott hirdetés, és kontrollálni tudják az adatokat, amiket a Facebook tud róluk.
Az évek során egyre több hírt lehetett arról hallani, hogy a Facebook, a Google és más szolgáltatások hogyan használják fel azokat az információkat rólunk, amiket mi magunk adunk meg a cégeknek. Attól ugyanis, hogy nem kell fizetnünk a szolgáltatásokért, nem jelenti azt, hogy ingyenesek is, csupán arról van szó, hogy pénz helyett az adatainkkal fizetünk nekik – amiket ők hirdetések formájában konvenrtálnak valódi pénzzé. Egy friss tanulmány szerint viszont mindezzel a folyamattal a felhasználók többsége továbbra sincs tisztában.
A Pew Institute felmérése szerint a Facebook-felhasználók mintegy 74(!) százaléka nem tudott arról, hogy a közösségi oldal listázza az egyén érdeklődési körökeit, amit aztán a hirdetések megjelenítésére használja fel. A felmérés résztvevőinek először a hirdetéstípusokra vonatkozó beállításokat mutatták meg, amelyben bárki megnézheti, milyen érdeklődési köröket tart számon róla a közösségi oldal.
A megkérdezettek 60 százaléka úgy nyilatkozott, az elkészített lista valóban egybevág az érdeklődési köreivel, 51 százalékuk pedig rendkívül kényeletmenül érezte magát az "adatgyűjtés" miatt.
[Van egy spéci oldal, ahol megnézheti, miket tud önről a Facebook]
Mark Zuckerberg korábban többször is hangsúlyozta, hogy a felhasználók hozzáférhetnek a saját adataikhoz, a jelek szerint sokan ezzel egyátalán nincsenek tisztában – és azt sem tudják, hogy egyáltalán készül róluk ilyen "adatbázis". Holott ez igazából a Facebooknak is érdeke, hiszen minél pontosabb a lista, annál pontosabbá válik a hirdetések elérése is.
A cég a The Verge-nek küldött nyilatkozatában úgy fogalmazott, a céljuk az, hogy az emberek megértsék, hogyan működik a Facebookon a hirdetések beállítása, mi alapján jelenik meg egy adott hirdetés az illetőnél.
A hirdetéstípusokra vonatkozó beállítást itt találja meg, hogy hogyan kell használni, arról itt írtunk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.