szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mozillát sok kritika érte, amiért lassan jött csak a megoldás arra a problémára, hogy a böngészőben gyakorlatilag az összes bővítmény működésképtelenné vált. A Firefox technológiai igazgatója most elmondta, mi hogyan történt a javításkor.

Komoly hiba csúszott a Firefox rendszerébe a hét elején, amikor kiderült, véletlenül "tönkretették" a bővítményeket. Egy biztonsági tanúsítvánnyal kapcsolatos probléma blokkolta az érintett programok futását, emiatt elindulni sem tudtak, a böngésző megnyitásakor hibaüzenetet írtak ki. A dolog kellemetlenségét csak növelte, hogy a problémás kiegészítőket sem újra letölteni, sem pedig újratelepíteni nem lehetett, a rendszer ilyenkor is hibába ütközött.

A Mozilla hétfőn kiadott két frissítést is, ami végül orvosolta a bajt, csakhogy a felhasználók nem voltak túlságosan lelkesek a cég problémakezelését illetően. Mint kiderült, a hiba még május 4-én ütötte fel a fejét – legalábbis ekkor írta ki a Twitterre a cég, hogy dolgoznak az elhárításon –, vagyis a fejlesztőknek több mint egy napba telt, mire rendezték a helyzetet. Eric Rescorla, a Firefox technológiai igazgatója most egy blogbejegyzésben írt arról, mi minden történt a javítás órái alatt.

Rescorla szerint a hibát először helyi idő szerint pénteken 18 órakor fedezték fel, nagyjából akkor, amikor a fejlesztők már a munkaidő végén jártak. Ekkor még nem minden felhasználó volt érintett, mert a bővítmények működését 24 óránként ellenőrzik, az ellenőrzés időpontja pedig minden felhasználónál más és más. Amikor a rutin lefutott, kiderült, hogy a biztonsági tanúsítvány lejárt, így letiltotta az összes olyan kiegészítőt, amit ez hitelesített.

A csapat (szintén helyi idő szerint) hajnali 2:44 perckor küldte ki a frissítést, vagyis kevesebb mint 9 órával a baj beállta után. Ettől kezdve nagyjából 6-12 órába telt, mire minden érintett felhasználó megkapta. A munkát a cég saját biztonsági protokollja is lassította, ami egyébként minden más esetben kifejezetten hasznos, hogy van, ezúttal viszont nem tett jót a munkafolyamatnak.

Rescorla szerint jelenleg sem működik minden tökéletesen az összes felhasználónál, főleg azoknál nem, akik valamilyen nyomós oknál fogva régebbi Firefoxot használnak. Számukra jelenleg nem tud semmilyen megoldást kínálni a Mozilla, így a cég azt javasolja, frissítsenek a böngésző egy újabb, biztonságosabb változatára.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!