MTI / hvg.hu

Egy ausztrál kutatócsapat olyan gyógymódon dolgozik, amely nem magát az asztmát, hanem az azt kiváltó okokat kezeli. Az eredmények nagyon biztatóak.

Az ausztrál Walter és Eliza Hall Orvosi Kutatóintézet szakemberei preklinikai vizsgálatokban kimutatták, hogy az Ezh2 nevű enzim gátlásával "kikapcsolhatják" és visszafordíthatják az asztmához köthető kontrollálatlan gyulladást.

"Hosszú ideje kutatom az asztmát és soha nem láttam még olyan kezelést, amely így kiiktatja az allergiás immunválasz jeleit" – Christine Keenan, a kutatást bemutató tanulmány társszerzője, aki szerint felfedezésük nagyon izgalmas, mert mérföldkő lehet az allergiás asztma új, hatékony kezelésének útján.

Minden kilencedik ember asztmától szenved és a mai orvosi eszközök, mint az inhaláló készülékek csak a betegség tüneteit kezelik. A kezelésben egy enzimgátló gyógyszert használnak, amelyet jelenleg a vérrák kezelésének egyik klinikai kísérletében alkalmaznak.

"Mivel ezt a szert már jól tolerálják az emberek, így valószínűleg könnyen zajlik majd az átvezetése az onkológiából a gyulladások kezelésének területére" – mondta Rhys Allan társszerző.

Ha értesülni szeretne a fejleményekről, lájkolja a HVG Tech rovatának tudományos eredményeket is bemutató Facebook-oldalát.

Az Independent számolt be korábban a Southampton Egyetem vizsgálatáról az ADAM33 génnel kapcsolatban, amelyről kiderült: az asztma okozója lehet. Ennek blokkolásával a kutatók szerint megelőzhető a légúti betegség.

Napokig képes ellátni a házat árammal egy újfajta akkumulátor