szerző:
MTI

A pilóta a gépet ért villámcsapás után is azt mondta, hogy nincs vészhelyzet, és nem kell segítség.

Villámcsapás iktatta ki a Seremetyjevón május elején szerencsétlenül járt repülőgép automata pilótáját, és zavart okozott a kommunikációs rendszerben, ám a gép pilótája mégis normálisként kezelte a helyzetet – közölte csütörtökön közzétett előzetes jelentésében a FÁK-országok légi közlekedésével foglalkozó orosz Államközi Repülésügyi Bizottság (MAK).

A 104 oldalas, a későbbiekben még pontosítandó és kiegészítendő dokumentum ugyanakkor egyelőre nem adott választ arra, hogy ki vagy mi volt a felelős a gép pusztulásáért. 

Az Aeroflot légitársaság Szuhoj Superjet 100-as utasszállítója május 5-én kényszerleszállást hajtott végre Moszkvában. A gép a földet érést követően kigyulladt, és ennek következtében 41 ember életét vesztette. 33 utas és a személyzet négy tagja megmenekült. 

A gép egyik feketedobozának felvétele szerint a pilóta a vezető utaskísérőnek a villámcsapást követően azt mondta, hogy az utasszállítónak vissza kell térnie, de nincs vészhelyzet. Miután a légi irányító arra utasította, hogy süllyedjen le 900 méterre, és forduljon meg, és megkérdezte tőle, hogy nincs-e szüksége segítségre, a gép kapitánya nemmel válaszolt. Csak az irányítótorony pontosító kérdésére mondta el, hogy gondok vannak a kommunikációval, és hogy a gép automatikus irányítása lehetetlenné vált. 

A jelentés megállapította, hogy a másodszori kísérletre földet ért gép azt követően gyulladt ki, hogy kényszerleszállás közben harmadszor ütődött a pályához, és futóművei erősen megrongálódtak. Megállapították, hogy a gép leszállási tömege 1600 kilogrammal haladta meg a megengedett értéket.

A MAK a katasztrófa okainak eddigi vizsgálata alapján nem tartotta szükségesnek, hogy pótlólagos tanácsokat fogalmazzon a gép biztonságának növelése érdekében. 

A baleset ügyében büntetőeljárás indult. A katasztrófa lehetséges okaként a szakhatóságok a műszaki hiba, a személyzet felkészületlensége és a végzetes időjárási körülmények lehetőségét vizsgálják. 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Bagaméri is megirigyelné: villanyautó, amiből fagyit árulnak

Bagaméri is megirigyelné: villanyautó, amiből fagyit árulnak

A közvetlen Aranyhíd expressz lassabban ér a Balatonra, mintha kétszer átszállnánk

A közvetlen Aranyhíd expressz lassabban ér a Balatonra, mintha kétszer átszállnánk

10 milliós veszteség Áder klímavédelmi alapítványánál

10 milliós veszteség Áder klímavédelmi alapítványánál

Baleset miatt 8 kilométeres a torlódás az M1-es autópályán

Baleset miatt 8 kilométeres a torlódás az M1-es autópályán

Tbilisziben leköpték az orosz tévéseket, akik fel is vették az incidenst

Tbilisziben leköpték az orosz tévéseket, akik fel is vették az incidenst

A hatos lottón nem volt hatos

A hatos lottón nem volt hatos