Változik a kommentelés a Facebookon

Nem csak a legnagyobb közösségi oldal felhasználói, az üzemeltetői is úgy ítélik meg, hogy túl sok értelmesnek nem nevezhető hozzászólással vannak tele a bejegyzések. Átalakítják a kommentfolyamot, hogy értelmesebb legyen.

  • hvg.hu hvg.hu
Változik a kommentelés a Facebookon

Arra jelenleg is van lehetőség, hogy ne időrendbe rendezve nézzük egy-egy facebookos bejegyzésnél a hozzászólásokat, hanem a leginkább relevánsabbak kerüljenek elénk. Ez azonban sokszor nem hozza meg a kívánt eredményt, rengeteg olyan komment tűnik fel még így is, melynek jobb esetben csak semmi köze az eredeti poszt témájához, rosszabb esetben trollkodós-beszólogatós.

A Facebook ezért hozzányúl az algoritmushoz. Sokkal előrébb rangsorolják majd – azaz nagyobb eséllyel tűnnek majd fel a bejegyzés szűrt kommentfolyamában – azok a hozzászólások, melyekre maga a bejegyzés szerzője válaszolt vagy hangulatjellel reagált. Másodsorban nagyobb prioritást kapnak azok a kommentek is, melyekre a bejegyzést közzétevő felhasználó ismerősei reagáltak.

A gyakorlatban a várakozások szerint ez annyit tesz majd, hogy a magánszemélyek (nyilvános) bejegyzéseit nehezebb lesz idegeneknek széttrollkodniuk. A Facebook-oldalak által közzétett bejegyzések esetében szintén javulhat a látható kommentfolyambéli beszélgetés minősége, ott az oldal kezelői által lereagált hozzászólások kerülnek majd jobban előtérbe.

A bejelentés kapcsán a Facebook emlékeztetett rá, a bejegyzések szerzői ezután is moderálhatják a megosztásuk alá érkező hozzászólásokat, ha úgy érzik, hogy azok nem értelmes módon járultak hozzá a szószaporításhoz.

Ha máskor is tudni szeretne a Facebook változtatásairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Beszűkült tudatállapot, negatív spirál – a bullyinghoz hasonlít, amit a Coldplay-kivetítőn lebukott igazgató átél

Felvesz a kamera, amikor valami kínos dolgot művelük, majd még fel is kap az internet. A Coldplay-koncerten lebukó vezérigazgató története jól példázza, hogyan változhat meg valakinek egyik napról a másikra az élete a kéretlen nyilvánosság hatására. Milyen nagy lebukásokról tudunk még? Mit tehet az ember, ha lebénítja a jumbo screen, még akkor is, ha nem jár tilosban?