szerző:
hvg.hu

Kedden tette világszerte elérhetővé a Google a Chrome böngésző legújabb funkcióját, ami a felhasználóknak és a reklámiparnak is jó lehet.

Még 2018 februárjában mutatta be a Google a Chrome böngészőhöz fejlesztett hiredetésblokkolót, aminek nagy szerepet szánt a vállalat. A cég ugyanis saját bevallása szerint azt tűzte ki célul, hogy megtisztítja az internetet az idegesítő hirdetésektől.

A tavaly óta működő rendszer csak az olyan reklámokat szűri, amelyek böngészés közben felugró ablakként jelennek meg, vagy automatikusan, hanggal együtt indulnak el. (Hogy melyik elfogadható hirdetés és melyik nem, azt a Google egy több nagy céget tömörítő koalíció segítségével határozta meg.)

©

Januárban kiderült, az idei nyáron ott is bekapcsolják a Chrome saját hirdetésblokkolóját, ahol eddig erre nem volt lehetőség. Ez a pillanat végül július 9-én jött el, ám a The Register szerint ennek hatását nemigen fogjuk érezni. A Google jelentése szerint ugyanis 2019 júliusában az internetes weboldalak alig 1 százaléka nem felel meg az iparági elvárásnak.

A cégek mindenesetre örülnek a Google lépésének, aminek elsődleges célja nem a tartalom blokkolása, hanem az, hogy az oldalon elfogadható, ne pedig zavaró hirdetéseket lássunk. Az internet története során ugyanis ez az első olyan lépés, ami valóban a felhasználók visszajelzésén alapul, és azt veszi figyelembe, az emberek milyen internettel töltenének szívesen időt.

Augustine Fou kiberbiztonsági kutató szerint a Google lépésének lesz némi hatása, például azokra a felugró ablakban megjelenő videós hirdetésekre, amik eleve rosszul vannak optimalizálva. A szakember szerint ugyanis ezzel lehetőség nyílik arra, hogy kiszűrjék a kártékony programokat, vagy épp azokat a hirdetéseket, amelyek a háttérben a felhasználó számítógépének erőforrását kihasználva kriptopénzt kezd bányászni.

©

Fou emellett egy másik fontos előnyt is említett. Ezek szerint egy, a Chrome 76-ban érkező új funkció megakadályozhatja, hogy a HTML-kód iframe-tagjén keresztül tartalom töltődjön le a felhasználó számítógépére – anélkül, hogy erre engedélyet adna a júzer. A Google szerint az ilyen rosszindulatú kódot tartalmazó weboldalak aránya csupán 0,00001 százalék, ám mivel több milliárd weboldal töltődik be naponta többször, így ezen csalás is igen gyakran fordul elő.

A Google Chrome fejlesztői most egy olyan megoldáson dolgoznak, ami nem engedi betölteni azokat az iframe tageket, amelyek túl nagy erőforrást foglalnának le a gépből. Ez a sávszélesség 0,1, a processzor egypercnyi teljesítményének 0,1 százaléka.

Persze a Google szándékának van egy másik oldala is, nevezetesen, hogy a cég a saját hirdetésblokkolóján kívül egyetlen másikat sem enged majd használni – csak azoknak, akik fizetős ügyfélként használják a Chrome-ot.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Szeptembertől lesz 5-ös metró Budapesten

Szeptembertől lesz 5-ös metró Budapesten

Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában

Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában

Az emberiség 11 százaléka éhezik

Az emberiség 11 százaléka éhezik

Százmillió forintról mondtak le a fesztiválozók

Százmillió forintról mondtak le a fesztiválozók

Kerítés szúrta át a combját, a tűzoltóknak kellett levágniuk

Kerítés szúrta át a combját, a tűzoltóknak kellett levágniuk

2000 lóerős utcai elektromos rakéta az Lotus Evija

2000 lóerős utcai elektromos rakéta az Lotus Evija