szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Világszerte aktiválja úgynevezett interaktív hirdetéseit a Facebook. Az újfajta reklámok első ránézésre kevésbé zavaróak, inkább szórakoztatónak tűnnek.

Más piacokon is bevezeti interaktív hirdetéseit a Facebook, amik attól különlegesek, hogy nem annyira zavaróak. A közösségi óriás szerint három ilyen hirdetéssel találkozhatnak majd a felhasználók a jövőben, melyek fogyaszthatóbbak a rendes, kizárólag képből és/vagy szövegből álló reklámoknál. Az egyikkel játszani is lehet: a képre kattintva a felhasználó kipróbálhatja a hirdetett játékot, de anélkül, hogy a programot telepítené.

A két másik hirdetés szintén izgalmasabb az átlagos reklámoknál. Az egyikkel közvélemény-kutatás készíthető (ennek hátterében akár videó is megjelenhet), a másik pedig a kiterjesztett valóságot használja. Ennek segítségével a felhasználó felpróbálhat kozmetikai cikkeket (Facebook ezt egy rúzzsal mutatta be), de szemüvegeknél, sapkáknál is alkalmazható lesz.

Facebook

A Facebook ingyenes, de ezért cserébe reklámokat kell eltűrniük a felhasználóknak, csakhogy a sokasodó hirdetésekről egyáltalán nincs jó véleményük a facebookozóknak. Ezt pedig az oldal üzemeltetői is érzik, legalábbis ez tűnik ki abból, hogy az interaktív hirdetéseket szélesebb körben is megvásárolhatóvá teszik. Egyes országokban a reklámok mindegyike használható már, de bőven vannak piacok, ahova még nem jutottak el.

Ha máskor is tudni szeretne a Facebook újításairól, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!