szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A világ egyik legnagyobb technológiai óriása a legkülönfélébb módokon segíti a felhasználókat a koronavírus-járvány idején, és nem csupán házhozszállítással.

Milliók szorulnak be most a négy fal közé, és éppen ebben a helyzetben próbál a maga módján segíteni az Amazon. Intelligens hangszóróit, kijelzőit (és ezekkel együtt digitális asszisztensét, az Alexát) látja el információkkal és tartalmakkal, hogy az emberek a jelen helyzetben is kapcsolatba maradhassanak a külvilággal. Az Amazon Videos, az Amazon Music a szórakoztatásban vállal szerepet, de ennél konkrétabb segítségek is vannak.

Az Alexa kérdéseken és válaszokon keresztül vezeti el a felhasználót, hogy vajon valóban érdemes-e teszteltetni magát a vírusra, azonban csak az Egyesült Államokban (és egyelőre nem tudni, hogy elérhető lesz-e máspiacokon is). A digitális asszisztens információi hivatalos és tudományos tényeken alapulnak. (Egyébként nemrégiben az Apple is frissítette a Sirit, így a cupertinóiak digitális asszisztense is segíthet a Covid-19 fertőzés diagnosztizálásában, viszont ugyancsak az Egyesült Államokra korlátozódva.)

[Digitális pogácsa: mi sül ki abból, ha veszünk otthonra egy olcsó okoshangszórót?]

A kézmosásban is kiveszi a részét az Amazon digitális asszisztense: 20 másodpercig énekel egy dalt, hogy legalább annyi ideig tartson a kéz tisztítása. És persze a híreket is lejátssza az Amazon Echo hangszóróin és kijelzőin keresztül. És persze itt van még a videohívás lehetősége is, ami legalább valamennyire megkönnyíti a szeretett emberektől való távollétet.

Az Amazon még olyan módszereket is bevezet, amelyek igazi segítségre adnak lehetőséget a vírus elleni harcban: a felhasználók az Alexa segítségével adományozhatnak jótékonysági szervezeteknek vagy például a Vöröskeresztnek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!