szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A jelölt pedig nyilván nem csak a közösségi oldalon népszerűsítette magát, ott vannak a plakátok, szórólapok is.

Múlt csütörtökig több mint ötmillió forintot költött csak Facebook-hirdetésekre Koncz Zsófia, a Fidesz szerencsi győztese, aki Bíró László ellenzéki jelölttel mérette meg magát vasárnap. A Borsod megyei időközi-választást Koncz nyerte.

Az RTL Híradó szerint Koncz Zsófia a facebookos költéssel túllépte a teljes keretet: a közpénzek átláthatóságáért küzdő Transparency International szerint a hatályos jogszabály alapján egy jelölt most legfeljebb 5,4 millió forintot költhet

a teljes kampányára.

Koncznak több mint 18 ezer követője van a Facebookon; a kampány alatt igen aktív volt, az oldalon naponta jelentek meg szöveges-fotós bejegyzések, hogy szavazzanak rá. Azért, hogy ezek több emberhez eljussanak, Koncz fizetett posztban is hirdette őket. A végösszeg 5,5 millió forint környékén alakulhat, mert a pénzzel megtámogatott posztok (hirdetések) közül több még nem járt le – derül ki az RTL Híradóból.

A Facebook ma már nyilvánosan működő Hirdetéskezelőjében bárki rákereshet egy párt vagy politikai személy által indított, fizetett bejegyzésekre. A panel azt is mutatja, hogy a hirdetett tartalom potenciálisan mennyi embert ér(t) el, hogy a posztra egyenként mennyit költöttek, és ki finanszírozza azokat.

Koncz Zsófia nem nyilatkozott a csatornának, a Fidesz pedig azt közölte: minden szabályt betartottak.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!