szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Márciustól új ügyvezető igazgató vezeti a Huawei magyarországi fogyasztói üzletágát, Thomas Liu három és fél év után váltja Lyon Shent. Az új vezető folytatja a vállalat tavaly elindított stratégiáját, amelynek köszönhetőn számos termékszegmensben jelentősen nőttek az okostelefonok terén visszaszorult Huawei eladásai Magyarországon és globálisan egyaránt.

"Az innováció a legnagyobb erősségünk, ezért folyamatosan fejlesztjük az összes termékcsoportunkat, az okostelefonoktól és a hordozható eszközöktől kezdve az audioeszközökig" – mondta Thomas Liu, a Huawei Technologies Hungary fogyasztói üzletágának ügyvezető igazgatója a vállalat március 11-i online sajtótájékoztatóján. A csütörtökön bemutatkozott – cikkünk nyitóképén látható – vezető azt a Lyon Shent váltja, aki három és fél évig volt az üzletág vezetője. A közgazdasági, markteinges végzettséggel rendelkező új igazgató karrierjét a Hisense-nél kezdte 2006-ban, majd 2010-ben csatlakozott a Huaweihez. Magyarországra érkezése előtt a cseh és a szlovák piacon dolgozott.

Liu hangsúlyozta, hogy adataik szerint az okostelefonok terén a Huawei továbbra is a második legnagyobb márka Magyarországon. A cég más termékszegmensekben is kiválóan teljesített tavaly, tette hozzá az igazgató, "a viselhető okoseszközök terén 104 százalékos éves növekedést értünk el, a PC-k terén 535 százalékot nőttünk, a fej és fülhallgatók termékkategóriában pedig 201 százalékot, míg a táblagép-eladásainkat tekintve a legjobb háromban vagyunk a piacon".

Az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy a Huawei saját alkalmazás áruháza, az AppGallery már a harmadik legnagyobb mobilalkalmazás-áruházzá vált a világon több mint 1,8 millió regisztrált fejlesztővel, több mint 96 ezer integrált alkalmazással és több mint 490 millió havi aktív felhasználóval. A gyártó saját szolgáltatáskészlete, a Huawei Mobile Services (HMS) a magyar piacon elfogadott platformmá vált, sőt Liu szavai szerint kiemelkedő a magyar HMS-felhasználók aktivitása: a felhasználók száma alapján Magyarország tavaly a tíz legjobb európai ország között volt. Jelenleg több mint 260 magyar fejlesztésű alkalmazás érhető el az áruházban, és folyamatosan érkeznek új appok. Thomas Liu hangsúlyozta, céljuk az, hogy a világ legjobb 10 ezer alkalmazásának 90 százaléka elérhető legyen az AppGalleryben még idén, valamint az alkalmazásáruházban elköltött összeg 800 millióról 1,5 milliárd dollárra növekedjen.

Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy a Huawei saját, független operációs rendszerét, a Harmony OS-t fokozatosan vezetik be a zászlóshajó készülékeiken.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!