szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A virtuális valóság érzékelésének módját illetően tett igen nagy előrelépést a Microsoft kutatócsapata, ugyanis a tapintást, illetve a kinesztetikus, azaz a testmozgással kapcsolatos érzékelést is bevonta a VR világába.

A virtuális valóság vizuális minősége ugrásszerűen fejlődött az elmúlt években, azonban a tapinthatósággal kapcsolatos oldal alig haladt előre, így érzékszerveink többsége nem kapcsolódik a virtuális környezethez. A Microsoft Research kutatói viszont már régóta keresik az érintés és a kinesztetikus érzékszervek bevonásának módjait, és meg is alkották az X-Rings vezérlőt, amely – magyarázza az MSPowerUser – egy új, kézre szerelhető eszköz a virtuális valósághoz, amely 3D-ben jeleníti meg a tárgyakat, és reagál a felhasználó által alkalmazott érintésre és az általa kifejtett erőre.

YouTube/Microsoft

Az X-Rings motoros hajtású, bővíthető, 5,7–7,7 cm átmérőjű gyűrűkből áll. A készülék a tenyérhez van rögzítve, így az ujjak szabadon érintkezhetnek a készülékkel. A kapacitív érzékelők és a motoráram-érzékelők becsléseket adnak az ujjak általi érintés állapotáról és a fogóerőről. A válaszidő mindössze 10 ms, és az eszköz képes pontosan leképezni több virtuális objektum alakját egy környezetben, amikor a felhasználó mozog. Összességében lehetővé tenné a felhasználók számára, hogy érezzék és kezeljék a virtuális tárgyakat.

A Microsoft Research a felhasználói interfészről és technológiáról szóló ACM szimpóziumon mutatta be innovációját, amelyet az alábbi videón nézhetünk meg közelebbről is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!