szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mindkét repülőgépgyártó első embere arra kérte az amerikai kormányt, hogy halasszák el az 5G-s hálózatok bevezetését.

Az Airbus és a Boeing vezetője is tart az 5G-s mobilhálózatoktól, ezért arra kérték az amerikai kormányt, hogy az halassza el a technológia bevezetését – írta meg a BBC. A legnagyobb telekommunikációs cégek, az AT&T és a Verizon január elején kezdenék el a munkát, de már így is halasztva: még novemberben úgy döntöttek, hogy a projektet csak később valósítják meg.

A két legnagyobb repülőgépgyártó attól tart, hogy az új típusú hálózat megzavarhatja a járművek elektronikai rendszerét, és ezzel a biztonságos működést. Dave Calhoun és Jeffrey Knittel, a társaságok vezetői el is küldtek egy levelet az amerikai közlekedési miniszternek, Pete Buttigiegnek, melyben az egyik használni tervezett frekvenciasávot kifogásolják.

A levél az Airlines for America egyik tanulmányát is idézi. Ebben arról írnak, hogy ha már 2019-ben engedélyezték volna az 5G-s hálózatokat, akkor az 345 ezer utasszállítónál és 5400 teherszállító járatnál okozott volna késéseket vagy törléseket.

A légiipari szereplők azt szeretnék, ha a mobilkommunikációban érintett cégek a repterek közelében erőteljesen lekorlátoznák az 5G-hálózatok működését. Aggodalmuk nem teljesen alaptalan, korábban ugyanis az Egyesült Államok Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) is arra figyelmeztetett, hogy az 5G-s hálózatok frekvenciatartományának kiterjesztése interferenciát okozhat a navigációs rendszereben.

A hálózat kiépítésével foglalkozó vállalatok ezzel szemben úgy látják, hogy a technológia biztonságos, a légiipari szereplők pedig a tényeket eltorzítva kommunikálnak az 5G-s helyzetről.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Már állítják a 41 méter széles, 20 méter magas 5G-s óriásdarukat a magyar–ukrán határon

Már állítják az Európában egyedülálló, 5G technológiával távolról vezérelhető óriásdarukat az ukrán határnál található fényeslitkei East-West Gate (EWG) intermodális terminálon. Az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom új csomópontja lesz az EWG, amellyel létrehozói reményei szerint erősödik Magyarország logisztikai szerepe.