A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
Az amerikai légierő által jelenleg használt sisakokat még az 1980-as években fejlesztették, ami több szempontból is problémás.
A kaliforniai székhelyű LIFT Airborne Technologiest választotta az amerikai légierő arra, hogy egy újfajta sisakot fejlesszen a repülőgépek pilótáinak. Az Interesting Engineereing azt írja, a kiegészítő már megérett a cserére, a jelenleg használatos darabokat ugyanis az 1980-as években tervezték.
Az elmúlt évek technológiai fejlődése lehetővé tette, hogy a sisakokat olyan kiegészítőkkel szereljék fel, mint például a kijelzők. Ugyanakkor nem ez az egyetlen oka annak, hogy újakat szeretne használni a légierő.
A beszámoló szerint a repülőgépek személyzete jellemzően nyak- és hátsérüléseket szenvedett. Ezekről a szakemberek megállapították, hogy összefüggésben lehet a nehéz sisak használatával. Azzal ugyanis, hogy modern eszközöket szereltek fel rá, megváltozott a súlypontjuk, ami komoly problémát jelent, amikor a pilótát 6-9G erő éri.
Igazi fenevad lehet: hivatalosan is készül Amerika új vadászgépe
A hatodik generációs vadászgépeket három gyártó készítheti, de egyelőre nem világos, ki lett a befutó.
Emellett az is a változás mellett szólt, hogy az elmúlt évtizedekben egyre több női pilóta került állományba, számukra pedig a kisebb méretű sisakot kell készíteni.
Hogy a problémákra megoldás szülessen, az amerikai légierő pályázatot hirdetett azon vállalatok számára, amelyek klasszikusan nem védelmi fejlesztéseket végeznek. Számos szempontot kellett figyelembe venni a tervezésnél a kényelemtől kezdve egészen a megfelelő súlyig. A felhívásra több mint 100 terv érkezett be, ezek közül pedig a LIFT-et választotta ki a légierő.
Önvezető harci helikoptert fejlesztett az Egyesült Államok, sikerrel vette az első tesztet
A hétvégén 30 percet töltött a levegőben az amerikai légierő egyik módosított Black Hawk helikoptere, és minden különösebb probléma nélkül repülte végig az útját. Mindezt pilóta nélkül tette.
A megoldás 42 százalékkal könnyebb, mint a jelenleg használt sisakok, a belsejét pedig úgy alakította ki a cég, hogy az mindenki számára kényelmet biztosít. Akkumulátor nincs benne, az energiát a pilótára erősített rendszerből nyeri. Jelenleg a prototípus pontosítása zajlik, a tesztelés után pedig 2024-ben indulhat a gyártása.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.