Hamarosan piacra kerülhet a világ első repülő autója, ami valóban úgy néz ki, mint egy autó és egy kisméretű repülőgép szerelemgyereke. Az AirCar nevű szerkezetet a szlovák Klein Vision nevű cég fejleszti, első változata pedig 2021-ben kapta meg a hivatalos légialkalmassági bizonyítványt a szlovák közlekedési hatóságtól, miután az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) szabványai szerint – több mint 200 felszállással és leszállással – 70 órányi repülési tesztet hajtott végre sikeresen – írja az IFLScience.
A gép 2021. június 28-án tette meg az első sikeres, városok közötti repülését: a nyitrai repülőtérről szállt fel, majd 35 perc után a pozsonyi repülőtéren landolt.
A jármű második változatát a tervek szerint 2025 nyarán teszteli majd a vállalat, és ha minden a tervek szerint alakul, akkor hamarosan kereskedelmi forgalomba is kerülhet az AirCar. A gép különlegessége a felépítésében rejlik: a farokrész és a szárnyak behúzódnak illetve kinyílnak attól függően, hogy a jármű szárazföldi vagy repülő üzemmódban van-e. Az utakon egyébként 200 km/h, a levegőben pedig 250 km/h a maximális sebessége. A repülési hatótávolsága meglehetősen nagy, 1000 km.
A Klein Vision társalapítója, Anton Zajac szerint az AirCar 2 egy sorozatgyártásra kész prototípus, amely 800 000 és 1 millió dollár közötti áron kerülhet piacra. Ez forintra átszámolva 287 millió és 359 millió forint közötti összeget jelent. Mindez jól mutatja, hogy nem a hétköznapi felhasználóknak készült, ugyanakkor ha valóban jól működik a hibrid megoldás, akkor nem is sok érte ennyi pénz. Autót és repülőgépet külön-külön valószínűleg drágábban tud venni az ember.
Az AirCar vezetéséhez – pontosabban a repüléshez – ugyanakkor nem lesz elég a jogosítvány, pilótaengedély is kell majd hozzá.
Mázsaszám pakolta, porciózta, leltározta a drogot, miközben a megfelelő légcserélő nélküli helyiségekben marta a szemét, bőrét a sokféle vegyi anyag – így nézett ki B.I. átlagos munkanapja a magyar rendőrség központi kábítószer-raktárában.