A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A Netflix 2026-tól kezdve a mesterséges intelligencia segítségével jelenítene meg hirdetéseket a tartalmaiban, ami igyekszik alkalmazkodni a felhasználó nézési élményéhez.
Valószínűleg kevés olyan ember létezik, aki szereti, ha egy videó/film nézése közben reklámok szakítják meg a szórakozását. A különböző streamingplatformok előfizetői díjtól függően teszik reklámmentessé a tartalmaikat, aki azonban az ingyenes – vagy alacsonyabb árú előfizetői – csomagot választja, annak bizony el kell viselnie a hirdetések felbukkanását is.
A platformok a mesterséges intelligencia segítségével igyekeznek ezeket megjeleníteni – elég csak a YouTube ötletére gondolni –, a Netflix pedig most csavarna egyet a történeten. A streamingóriás bejelentette, hogy új hirdetési formátumok érkeznek majd a platformra, amelyek várhatóan 2026-ban debütálnak. Ezek kizárólag a 8 dolláros előfizetői csomagban jelennek majd meg, ami a magyarországi 2890 forintos díjszabásnak felel meg.
A vállalat szerint a házon belül fejlesztett hirdetési technológiája elkészült, és a következő lépés a generatív mesterséges intelligencia integrálása, hogy átalakítsa a hirdetések megjelenését – ezzel együtt pedig a fogyasztásukat.
A Netflix azt tervezi, hogy 2026-tól kezdődően interaktív és generatív, a mesterséges intelligenciával vezérelt hirdetéseket vezet be. Ezek a tartalmak közben, valamint akkor jelennek meg, amikor a felhasználó szünetelteti a lejátszást. A hagyományos hirdetésekkel ellentétben azonban ezek nem egyszerűen megszakítják a tartalmat, hanem alkalmazkodnak ahhoz.
A mesterséges intelligencia segítségével a hirdetések a nézői viselkedésre reagálva jelennek meg, megválasztva a megfelelő hangnemet, időzítést és üzenetet – írja az Interesting Engineering. A megjelenő reklámokat úgy tervezik meg, hogy illeszkedjenek a tartalomfogyasztási élménybe, és minél kevésbé zavarják meg azt.
A vállalat szerint a hirdetők és a tartalomfogyasztók is jól fognak járni, a cég adatai szerint ugyanis azok az ügyfelek, akiknek hirdetések jelennek meg a tartalmaik alatt, havonta átlagosan 41 órányi filmet/sorozatot néznek a platformon.
A vállalat először Kanadában kezdte el tesztelni a saját hirdetési rendszerét, majd nemrég az Egyesült Államokban is bevezette, hamarosan pedig globálisan is megteszi majd ugyanezt.
Míg a mesterséges intelligencia által vezérelt megoldás célja a hirdetések hatékonyságának javítása, az, hogy a tartalom és a kereskedelem közötti határvonal elmosódik, sokak számára aggasztó. Miközben a Netflix 2025-re igyekszik megduplázni hirdetési bevételeit, így a most bejelentett MI-hirdetések minden bizonnyal csak a kezdetet jelentik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.