A Magyar Rádió rejtegeti, az OSA Archívum ingyen közzétette: 41 évnyi műsor lenyomata
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
A Netflix 2026-tól kezdve a mesterséges intelligencia segítségével jelenítene meg hirdetéseket a tartalmaiban, ami igyekszik alkalmazkodni a felhasználó nézési élményéhez.
Valószínűleg kevés olyan ember létezik, aki szereti, ha egy videó/film nézése közben reklámok szakítják meg a szórakozását. A különböző streamingplatformok előfizetői díjtól függően teszik reklámmentessé a tartalmaikat, aki azonban az ingyenes – vagy alacsonyabb árú előfizetői – csomagot választja, annak bizony el kell viselnie a hirdetések felbukkanását is.
A platformok a mesterséges intelligencia segítségével igyekeznek ezeket megjeleníteni – elég csak a YouTube ötletére gondolni –, a Netflix pedig most csavarna egyet a történeten. A streamingóriás bejelentette, hogy új hirdetési formátumok érkeznek majd a platformra, amelyek várhatóan 2026-ban debütálnak. Ezek kizárólag a 8 dolláros előfizetői csomagban jelennek majd meg, ami a magyarországi 2890 forintos díjszabásnak felel meg.
A vállalat szerint a házon belül fejlesztett hirdetési technológiája elkészült, és a következő lépés a generatív mesterséges intelligencia integrálása, hogy átalakítsa a hirdetések megjelenését – ezzel együtt pedig a fogyasztásukat.
A Netflix azt tervezi, hogy 2026-tól kezdődően interaktív és generatív, a mesterséges intelligenciával vezérelt hirdetéseket vezet be. Ezek a tartalmak közben, valamint akkor jelennek meg, amikor a felhasználó szünetelteti a lejátszást. A hagyományos hirdetésekkel ellentétben azonban ezek nem egyszerűen megszakítják a tartalmat, hanem alkalmazkodnak ahhoz.
A mesterséges intelligencia segítségével a hirdetések a nézői viselkedésre reagálva jelennek meg, megválasztva a megfelelő hangnemet, időzítést és üzenetet – írja az Interesting Engineering. A megjelenő reklámokat úgy tervezik meg, hogy illeszkedjenek a tartalomfogyasztási élménybe, és minél kevésbé zavarják meg azt.
A vállalat szerint a hirdetők és a tartalomfogyasztók is jól fognak járni, a cég adatai szerint ugyanis azok az ügyfelek, akiknek hirdetések jelennek meg a tartalmaik alatt, havonta átlagosan 41 órányi filmet/sorozatot néznek a platformon.
A vállalat először Kanadában kezdte el tesztelni a saját hirdetési rendszerét, majd nemrég az Egyesült Államokban is bevezette, hamarosan pedig globálisan is megteszi majd ugyanezt.
Míg a mesterséges intelligencia által vezérelt megoldás célja a hirdetések hatékonyságának javítása, az, hogy a tartalom és a kereskedelem közötti határvonal elmosódik, sokak számára aggasztó. Miközben a Netflix 2025-re igyekszik megduplázni hirdetési bevételeit, így a most bejelentett MI-hirdetések minden bizonnyal csak a kezdetet jelentik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
A több mint félmillió gépelt oldalnyi szöveg az Arcanum sajtóadatbázisában is megjelent.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.
A BKV belső vizsgálatot indított.
Hat kültéri medencét és az Ellipsumot is megnyitják a szezonra.
A létesítmény egyelőre arra vár, hogy újra kinyithassanak.