A Fidesz politikájának központi eleme az ellenségkép-gyártás, amit aligha kell már bemutatni annak, aki Magyarországon él: az utcán (plakátokon), a tévében, a rádióban, valamint a weben is szinte megkerülhetetlen a propaganda.
A kormánypárti médiabirodalom parittyája általában ugyanabba az irányba céloz, legalábbis a mintázat „valamiért” mindig ugyanaz. Az elmúlt időszakban azonban több „ellenségre” is lőnek, így esetenként nehéz megállapítani a reggeli kávé mellett, hogy most kit is kell úgy igazán gyűlölni.
Ebben segít eligazodni a a foellenseg.hu, amelynek névtelen üzemeltetője saját elmondása szerint „a revolvermédiát gúnyolja ki”. Nem szimpatizál egyik oldallal sem, azért készítette el a honlapot, hogy „a politikai kommunikáció lezüllesztett állapotának tükröt tartson, és kifigurázza azt”.
Lényegében arról van szó, hogy grafikonokon ábrázolja a kormányzathoz közel álló médiabirodalom aktuális célpontjait – valós időben is. Az elmúlt 24 órában az alábbi témákban született a legtöbb „cikk”:

Az oldal az elmúlt hét 10 top témáját is összegyűjti, de egy idővonalon is ábrázolja, hogyan változott az „erősorrend”. Az elmúlt napokban Ukrajnával és Magyar Péterrel foglalkozott a legtöbbet a kormányhoz közeli médiagólem, változó intenzitással. (Van havi gyűjtés is.)

És hogy mely portálokat monitorozza a foellenseg.hu? Jelen pillanatban az Origo, a Pesti Srácok, a Mandiner, a Vadhajtások, a Metropol, a Ripost, valamint a közszolgálatiság alapelveit hírből sem ismerő hirado.hu is a megfigyeltek között van.
Elérhető egy adattár is, ahol vissza lehet menni az időben, hogy megnézze, ki volt az aktuális ellenség egy adott időszakban.
A Fidesz-média egyébként zuhanóban van, ugyanis egyre kevesebben kíváncsiak a centrifugával megspékelt agymosásra – a jelenségről itt írtunk bővebben.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.