Utántöltő állomást helyezett üzembe egyik budaörsi üzletében a DM. A cég közleménye szerint az automatát egy magyar márka tervezte meg és készítette el, s a gépből – amely az első ilyen az itteni piacon – az általa gyártott vegán, öko és bio mosógél, öblítő és mosogatószer kapható.
Az automatát úgy fejlesztette ki a Sansin Globe Zrt., hogy annak használata során a vásárló már csak zárt csomagolásban találkozhat a termékkel. A számítógép által vezérelt rendszer naplózza a vásárlásokat, ami lehetővé teszi az esetleges vásárlói panaszok gyors kivizsgálását.
A DM a nemzetközi tapasztalatokból kiindulva, a vásárlók érdeklődésére reagálva próbálja ki Magyarországon is a csomagolásmentes értékesítést. A lehetőségét egyelőre csak tesztjeleggel vezetik be, a bővítéséről a vásárlói visszajelzések és a tényleges kihasználtság alapján döntenek.
Néhány nap alatt 34 ezren írták alá azt az online petíciót, amely el szeretné érni, hogy legyenek utántöltő automaták a legnagyobb magyarországi drogériákban. A csomagolásmentességre törekvés számos iparágban megjelenik, de vajon milyen korlátai vannak és mennyire valósítható meg itthon?