Utántöltő állomást helyezett üzembe egyik budaörsi üzletében a DM. A cég közleménye szerint az automatát egy magyar márka tervezte meg és készítette el, s a gépből – amely az első ilyen az itteni piacon – az általa gyártott vegán, öko és bio mosógél, öblítő és mosogatószer kapható.
Az automatát úgy fejlesztette ki a Sansin Globe Zrt., hogy annak használata során a vásárló már csak zárt csomagolásban találkozhat a termékkel. A számítógép által vezérelt rendszer naplózza a vásárlásokat, ami lehetővé teszi az esetleges vásárlói panaszok gyors kivizsgálását.
A DM a nemzetközi tapasztalatokból kiindulva, a vásárlók érdeklődésére reagálva próbálja ki Magyarországon is a csomagolásmentes értékesítést. A lehetőségét egyelőre csak tesztjeleggel vezetik be, a bővítéséről a vásárlói visszajelzések és a tényleges kihasználtság alapján döntenek.
Szép dolog az utántölthető kozmetikum, de ki felel azért, ha bajt okoz?
Néhány nap alatt 34 ezren írták alá azt az online petíciót, amely el szeretné érni, hogy legyenek utántöltő automaták a legnagyobb magyarországi drogériákban. A csomagolásmentességre törekvés számos iparágban megjelenik, de vajon milyen korlátai vannak és mennyire valósítható meg itthon?