szerző:
hvg.hu

Az olasz tulajdonosa minden eddiginél nagyobb távolságot autózott ki a Tesla Model S-ből. Az eredmény alapján Budapestről Stuttgartba vagy Firenzébe is simán el lehetne jutni.

Bár az elektromos autók egyértelműen a jövő közlekedését jelentik, egyelőre sokan nem bíznak bennük, mondván, túlságosan kicsi a hatótávolságuk. Persze ez mindig attól függ, melyik modellről beszélünk épp, hiszen ezen az ábrán is jól látni, bőven vannak olyan autók, amik már igen elfogadható hatótávolsággal rendelkeznek. A nemrég bemutatott Model 3 például igen tisztességes utat képes megtenni egyetlen feltöltéssel, a királyt azonban eggyel magasabb kategóriában kell keresni.

A Model S-sel például előszeretettel kísérleteznek a tulajdonosai. 2013-ban például új csúcsot autózva 680(!) km-t hozott ki a kocsiból a tulajdonosa, ezt a rekordot pedig két évvel később, 2015 szeptemberében adta át a múltnak Bjorn Nyland, aki 728,7 km-t autózott ugyancsak egy feltöltéssel. Ezt a rekordot egy hónapja adták át a múltnak, amikor egy Model S-tulajdonos 901 km-t autózott kocsijával, most pedig egy újabb trónfosztásról érkezett hír.

Az olaszországi Tesla-tulajdonosok hivatalos Twitter-csatornáján tűnt fel egy fénykép, ami azt bizonyítja, hogy a legnagyobb akkumulátorcsomaggal szerelt Mode S, a P100D szó szerint elképesztő rekordot, 1078 km-t autózott egyetlen feltöltéssel. Ez 177 km-rel jobb, mint az egy hónappal korábbi eredmény, ami annyit jelent, mintha még egy Budapest–Szeged-távolságot (174 km) tehetne meg az ember. Elon Musk korábban úgy nyilatkozott, a megfelelő abroncsokkal minden esély megvan rá, hogy 1000 km felett autózzon valaki egy Teslával. Úgy tűnik, igaza volt.

A mostani eredmény annyit jelent, hogy egyetlen feltöltéssel lehetne elérni Budapestről Stuttgartba (919 km), Fireznébe (958 km), de kis híján a német-francia-svájci határnál fekvő Bázelig (1080 km) is el lehetne autózni így. Bár, ha megfelelő lendületet vesz a kocsi, és az utolsó 2 km-t lejtőn kell megtenni, még ez a cél sincs kizárva.

A fotóról jól látni, hogy az autó 91 Wh/km energiafogyasztással hajtott, ami az Electrek szerint bőven jobb az átlagnál: normál üzemben a Model S 300 Wh/km-en működik. Ráadásul az utolsó 77 km-en már csak 88 Wh/km volt a fogyasztás, igaz, ez csupán 36,7 km/h-s sebességet jelent az utolsó 2 órára. Ez finoman szólva sem egy autópálya-sebesség, viszont azt is remekül megmutatja, hogy szükség esetén azért spórolósan még el lehet érni "a legközelebbi töltőoszlopot".

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!