EUDR: szinte mindenkit érint, mégis csak kevesen készültek fel rá
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
A hatóságok hírt adtak arról is, hogy nem keresik tovább az egyik hajó fedélzetéről eltűnt tengerészt.
Hétfőn egy tartályhajó és egy konténerszállító hajó ütközött össze az Északi-tengeren, Anglia keleti partjainál. Mindkét hajó kigyulladt, előbbi repülőgépüzemanyag-szállítmánya a tengerbe ömlött. A másik hajó rakományában veszélyes, mérgező anyagokat is találtak, egy tengerész pedig eltűnt a fedélzetről.
A Kelet-Yorkshire megyei rendőrkapitányság kedd délutáni tájékoztatása szerint a baleset ügyében bűnügyi vizsgálat indult, az illetékes hatóságok őrizetbe vettek egy 59 éves férfit, akit súlyos gondatlanságból elkövetett emberöléssel gyanúsítanak. Egyelőre nincs információ arról, hogy a férfi valamelyik hajó személyzetének tagja volt-e.
A mentőalakulatok kedden befejezték az eltűnt tengerész keresését, miután a brit parti őrség megítélése szerint nem maradt remény arra, hogy élve megtalálják. A két hajóról hétfőn összesen 37 embert szállítottak a partra a mentőalakulatok a baleset után, közülük egy kórházi kezelésre szorul, a többieknek nem esett bajuk.
A Stena Immaculate nevű tartályhajón keletkezett tüzet keddre nagyrészt sikerült eloltani, de a Solong elnevezésű konténerszállító még kedd délután is égett, és dél felé sodródott a tengeren. Utóbbi rakteréből a hajót követő helikopterek felvételei szerint továbbra is sűrű füst gomolygott. A 141 méter hosszú, 9500 tonna teherbírású konténerszállító mellett egy tűzoltó hajó haladt, amely több vízsugárral oltotta a szinte teljesen kiégett teherhajót.
A brit természetvédelmi hatóságok közölték, hogy mivel a baleset következtében tengerbe ömlött repülőgép-üzemanyag igen mérgező, folyamatosan figyelik a szennyeződés kiterjedését, és a közeli partvidéken nagy létszámú madárkolóniák élnek.
Hétfőn este arról szóltak a hírek, hogy a Solong rakományában 15 konténernyi, rendkívül mérgező nátrium-cianid is volt, azonban a cég tulajdonosa, a hamburgi székhelyű Ernst Russ AG keddi tájékoztatásában téves információnak nevezte, hogy a hajó veszélyes anyagot szállított.
A vállalat szerint a hajón négy olyan konténer van, amelyben korábban nátrium-cianidot szállítottak, de ezek a konténerek jelenleg üresek.
A nagyvállalatoknak ez év végétől, a kis- és középvállalkozásoknak 2026 júliusától kell eleget tenniük az előírásoknak.
Mit tartalmaz az ajánlás? Mely cégekre vonatkozik? Hogyan védi a vállalkozásokat?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Elindult a Gigabit Magyarország program. Változtak a Nemzeti Bajnokok – Zöld és digitális átállást célzó egyműveletes kombinált Hitelprogram feltételei.
Az orosz területek sérthetetlenségéről az alkotmány rendelkezik, ezért nincs miről beszélni.
Újabb fronton kezdett zavarba ejtő szélmalomharcba a Fradi elnöke.
Egy magánszemély tett feljelentést a rendőrségen.