Gyarmathy Éva: Maszatolás
A kormány egyenoktatásba kényszerítené a gyerekeket, ebben a helyzetben a pszichológus szerző szerint három választási lehetőség áll a szülők és a pedagógusok előtt.
A kormány hivatalos eljárássá tette a maszatolást: zavaros helyzetet teremt, hogy uralja a terepet, miközben nem a problémák megoldásában, hanem a gerjesztésében érdekelt. Például egyre hajmeresztőbb rendeletek és törvények teszik lehetetlenné azok tevékenységét is, akik civilként az állam által meg nem oldott feladatok igen nagy részét végzik.
Az oktatás területén különösen elkel a segítség az államnak, mert jelenleg képtelen az átlagtól eltérő fejlődésű és helyzetű gyerekek és fiatalok számára megfelelő tanulást kínálni. Bár a többi diáknak sem tud/akar az állam értelmes oktatást adni, de ők még kibírják a nem rájuk szabott helyzetet, és rövid távon nem derül ki, milyen hátrányokat szenvednek ezáltal. Ám vannak, akiknek a fejlődése érzékenyebb a külső hatásokra. Nem kevés diákról van szó. Nagyjából kilencvenezer gyerek kap „sajátos nevelési igényű” címkét, és ők csupán a legnyilvánvalóbb, súlyos problémákkal küzdők. A most ismét megtámadott alapítványi és egyesületi intézmények 25 százalékkal nagyobb arányban vesznek részt e gyerekek ellátásában, mint az állami és egyházi intézmények.