A múzeum, amit egy álhír miatt újítottak fel

A világon a legtöbb Velázquez-, Goya-, Rubens- és Bosch-alkotással büszkélkedő Prado heti két nap nyitvatartással és néhány száz festménnyel indult.

  • Vass Péter Vass Péter
A múzeum, amit egy álhír miatt újítottak fel

Rendhagyó reklámmal állt elő a Prado a nyári futballistaátigazolási szezonban. Az Atlético Madrid legdrágább játékosát, a Benficától 126 millió euróért megvett, 20 éves Joao Félix Sequeirát egy másfél perces, a Twitterre feltett videóban úgy mutatták be a madridi közönségnek, hogy a múzeum folyosóin sétál. A főcím szerint a múzeum 200 év alatt a legnagyobb tehetségeknek adott otthont, a gyűjtemény festményeit sportcipőben, pólóban csodáló portugál csatárt pedig klubja így köszöntötte: Joao Félix – vérbeli tehetség. Jeremy Irons is a Prado folyosóit járja, de A művészet templomai sorozat részeként a minap a mozikba kerülő dokumentumfilmben, és csak mesél és mesél a madridi múzeum egyedülálló kincseiről.

Atlético de Madrid on Twitter

PuroTalento https://t.co/ehvuo8YBNI

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?