Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
Valódi válságkezelés csak a kormány által meghirdetettnél lényegesen magasabb költségvetési hiány mellett lehetséges – vezeti le a szerző, a Monetáris Tanács volt tagja.Bihari Péter szerint az eddigi kormányzati intézkedések a gazdaság konszolidálására nem alkalmasak, illetve a megértés és szolidaritás teljes hiányáról tanúskodnak az egzisztenciájukban fenyegetett emberek iránt.
A közelmúltban a kormány 1%-ról 2,7%-ra emelte az ez évi költségvetési deficit tervezett értékét. Azért ennyire, és nem többre, mert szerinte „nem szabad ilyen körülmények között sem 3 százalék fölé menni, mert a végén keservesen meg fogjuk fizetni az árát. Ezért tartani kell a hiányt egy bizonyos szint alatt, ezt most 2,7 százalékban határoztuk meg,
a 3 a vörös vonal az én számomra.
Aki szerintem most indokolatlanul vagy túl nagy léptékben kezd el adósodni, azt néhány hónap múlva, amikor túl leszünk a válság első nagy hullámain, akkor fölakasztva találja magát, ott fogják egy dróton rángatni a hitelezők meg a spekulánsok” (Orbán Viktor, Kossuth Rádió 2020. április 10).
A kitűzött számszaki mérték és a miniszterelnöki magyarázat kapcsán három kérdést célszerű feltenni.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.