Az önvezetésre is igaz az elv, mely szerint egy komoly probléma megoldása során az idő tíz százaléka alatt sikerül eljutni kilencven százalékig, s ezután a maradék tízszázaléknyi feladat elvégzéséhez a teljes idő kilenctizedére van szükség. Akár a fúziós atomerőművek esetében: senki sem tudja, mennyi az annyi, azaz végül hány év szükségeltetik az önálló vezetésre minden körülmények között képes kocsik megalkotásához.
Önvezető autók – szigorú területi korlátok között működteve – már közlekednek az utcákon, az USA-ban többek között Phoenixben, Los Angelesben és San Franciscóban lehet sofőr nélküli taxit rendelni. A mindenben elsőségre törekvő Tesla-vezér, Elon Musk augusztusban akarta bemutatni a maga robottaxiját – ez annyiban lenne első, hogy a kocsik pedálok és kormány nélkül készülnek –, ám az üzletember végül nem volt elégedett a prototípussal, és elhalasztotta a nyilvánosság elé lépést. Ez persze nem a piacon való megjelenéssel egyenértékű, ahhoz több hónapos tesztre és több ezer kilométer baleset és probléma nélküli útra lesz szükség.