Szöllősi könnyű préda volt Amerikának a semmire sem jó diplomataútlevelével
 

Szöllősi könnyű préda volt Amerikának a semmire sem jó diplomataútlevelével

Több ezer olyan diplomata okmány lehet forgalomban, amilyennel Szöllősi György az Egyesült Államokba szeretett volna utazni. Ezeket az útleveleket Orbán Viktor vagy Szijjártó Péter jóváhagyásával osztogatják, de a presztízsen kívül nincs sok hasznuk, ugyanis a gazdájuk nem akkreditált diplomata, nem állami tisztviselő. Így viszont az amerikaiak belső jogi döntésének számít, hogy kikosarazták. És hogy ezt meg is tették, az nagy eséllyel politikai üzenetként is értelmezhető.

Dezső András Dezső András

Jim Rogers amerikai tőzsdeguru: A készpénz napjai meg vannak számlálva, az amerikai gazdaságban válság közeleg
 

Jim Rogers amerikai tőzsdeguru: A készpénz napjai meg vannak számlálva, az amerikai gazdaságban válság közeleg

A Neue Zürcher Zeitungban nyilatkozó pénzügyi szakember szerint számos buborék alakult ki a gazdaságban, ezért megfontoltságra inti a magánbefektetőket. Rogers szerint a központi bankok példátlanul sok pénzt nyomtak a piacba, és még a legfejlettebb országok is hatalmas adósságokat halmoztak fel. Elképzelhetőnek tartja, hogy bizonyos országok kiléphetnek majd az euróövezetből.

hvg360 hvg360



Bharat követi Eswatinit és Türkiyét? Miért változtat nevet egy ország?
 

Bharat követi Eswatinit és Türkiyét? Miért változtat nevet egy ország?

Identitáserősítés, jobb országmarketing, szakítás a terhes múlttal, diplomáciai viták rendezése – néhány ok, amiért egy állam megváltoztathatja a nevét. A közelmúlt példáit India most újabb indokkal gazdagíthatja. De mitől NATO-kompatibilis egy országnév, miben hasonlít egy apró afrikai királyság Svájcra, és hogy kerül Törökország a vacsoraasztalra?









Duma Aktuál: A nagy MÁV-lebeszélőshow
 

Duma Aktuál: A nagy MÁV-lebeszélőshow

Augusztus elejével tíz magyarországi vasútvonalon szüntette meg a közlekedést a MÁV. Helyette korszerű, légkondicionált vonathelyettesítő buszokon utazhatunk majd. Litkai Gergely szerint van abban valami bizarr, hogy a vasúti cég lebeszéli saját szolgáltatásáról az utasokat. De ha már így alakult, össze is szedte, milyen lesz a vasút utáni közlekedés zakatolás, büdös és leforrázott utasok nélkül. Azt is megtudhatjuk, mi az a rágyaloglás, Hadházi pedig elmeséli, hogyan utazott reménytelenül az ország egyik végéből a másikba.

hvg360 hvg360