Bár sokszor már eleve meglévő elképzeléssel érkezünk egy sminkszaküzletbe, de a termékskála annyira széles, hogy a tájékozódás komoly kihívást jelenthet. Ezen az sem feltétlenül segít, hogy egyébként hozzáértő munkatársak állnak a vásárlók rendelkezésére.
A termékismertető katalógusok, brosúrák áttekinthetősége, a keresett információk megtalálása is problémákat jelenthet, és természetesen nem lehet eltekinteni az időfaktortól sem. Ha a boltban lévő vendég nem jut hozzá gyorsan és hatékonyan a számára fontos tudnivalókhoz, akkor jelentősen csökkenhet a vásárlási kedve, miközben az ott dolgozókat lefoglalja; akik így egy másik érdeklődőről maradhatnak le.
Emellett életvitelszerűen üveglapokat tapogatunk, hozzászoktunk az okos eszközök nyújtotta kényelemhez, sőt, az azok által biztosított élményhez is. Ha mindez a vevőcsalogatásban és a termékkiválasztásban is kamatoztatható, akkor miért ne élnénk a lehetőséggel?
Ezt ismerte fel az NYX Professional Makeup mielőtt budapesti bevásárlóközpontokban nyitott új üzleteket. Az a megállapítás, amely szerint az első csata már a kirakatnál eldől, egyenesen vonta maga után a leghatékonyabb vizuális eszközökre vonatkozó igényt. A statikus megjelenítés helyett ugyanis célravezetőbbnek bizonyult a nagyméretű, dinamikusan változó tartalmat közvetítő kijelzők elhelyezése.
Ez eddig még csak reklám, vagy ha úgy tetszik, digitális cégér, de a vállalat komplex megoldást szeretett volna. Olyat, amely az üzletbe történő belépés ösztönzésén túl a vevőtájékoztatást és a vásárlási élményt is szolgálja, minél nagyobb fokú automatizáltság és tartalmi rugalmasság mellett.
A Samsung Digital Signage rendszereit forgalmazó és installáló Streamnet értékesítési menedzsere, Stampok Tamás azt mondja, hogy rendszerszinten kezdtek el gondolkodni a legmegfelelőbb megoldásról, amikor a NYX Professional Makeup megkereste őket. Ennek során sok egyéb mellett figyelembe vették a termékcsoporthoz kapcsolódó jellemző vásárlói attitűdöket és magának az üzlethelyiségnek a fizikai adottságait, valamint a digitális eszközhasználatban rejlő lehetőségeket is.
„A Samsung Digital Signage rendszerei jóval többet tudnak, mint hogy pusztán kihelyezünk néhány nagy tévékészüléket” – mondja Stampok Tamás. A rendszerszemlélet azt is jelenti, hogy a bejárat két oldalán lévő kijelzőkön túl az üzleten belül is vannak megjelenítő eszközök, ezeken az aktuális promóciók futhatnak.
Az NYX Professional Makeup számára ezen felül azért rendkívül hasznos a rendszer, mert a tartalmak szerkesztéséért felelős központi marketing osztály távolról is fel tudja tölteni a promóciós anyagokat, az üzletben helyileg ezzel már senkinek nem kell foglalkoznia. A rendszer ismeri a nyitvatartási időket, és ennek megfelelően szabályozza a ki- és bekapcsolást, ezzel a tartalommenedzsmenten kívül energiamenedzsment is automatizálttá válik.
Az üzleti felhasználású kijelzők fontos jellemzője, hogy a jól világított helyiségekben nagy fényerő mellett is bírniuk kell az akár 0-24-es rendelkezésre állást is. Ez az igénybevétel nem várható el egy háztartási használatra fejlesztett tévékészüléktől, itt már ipari technológiáról beszélünk.
Különösen, ha azt a kiszolgáló hátteret is figyelembe vesszük, márpedig a biztos és hatékony működéshez ez is szükséges. Amikor pedig a hatékonyságot említjük, akkor a végén mindig eljutunk a költségekig; és egy fejlesztés, továbbá az üzemeltetés mindig a kiadási oldalon szerepel. Itt is igaz, hogy végül nem a legolcsóbban beszerezhető megoldás kerül a legkevesebbe.
A Samsung Digital Signage egy összefüggő rendszer, amelynek már a tervezésekor alapvető szempont volt, hogy a működtetéshez csak a legszükségesebb IT- és logisztikai háttérmunkára legyen szükség. Így a teljes felhasználási ciklusra vetítve jelentős erőforrás-megtakarítás érhető el.
Főleg, ha azt is hozzávesszük, hogy mivel minden elemében illesztett és az adott felhasználásra optimalizált infrastruktúráról beszélünk, ezért az üzembiztonság jelentősen felülmúlja a darabonként összevásárolgatott rendszerekét. Emellett a karbantartási igény is sokkal kisebb, vagyis végül alacsonyabbak, de mindenképpen kiszámíthatóbbak a költségek.
A fentiekből következik, hogy egy teljesen homogén eszközpark a legjobb megoldás, de ha egy vállalkozásnak már vannak megjelenítő eszközei, azok is csatlakoztathatók. Van lehetőség az on-premise, vagyis saját szerveren telepített és futtatott Digital Signage szerver kialakítására is, de természetesen a felhő alapú szolgáltatásra épülő megoldások is elérhetők.
A paraméterezhetőségi, dedikálhatósági lehetőségek teljes tárháza rendelkezésre áll, a kapcsolt szoftver képes videó-, hang-, kép-, PowerPoint-, Flash-adatokat közölni valós időben vagy időzítve, a forrás pedig lehet akár egy USB adathordozó vagy közvetítve egy szerver is. A megszerkesztett anyagot egy egyszerű drag&drop mozdulattal az összes eszközre fel lehet tölteni.
A rendszer előnye, hogy egy kijelzőn többféle tartalom is megjelenhet egy időben, tetszőleges elrendezésben, így az információ közlése még hatékonyabbá tehető. Természetesen ennek a fordítottja is igaz: egy adott helyiségen belül – vagy akár egy lánc különböző üzleteiben – több kijelzőn különböző információk helyezhetők el, amelyek megjelenítése teljes körűen testre szabható és automatizálható.
Ráadásul külön speciális hálózatot sem kell kialakítani, mert az összes kijelző közvetlenül a szerverrel kommunikál a belső LAN hálózaton vagy akár az interneten keresztül. És ami legalább ennyire fontos: nincs szükség speciálisan képzett szakemberre sem a működtetéshez, a felhasználóbarát kezelői felületek ugyanis kulcselemei a rendszernek. Nem kell külön mondani: ez is a költséghatékonyságot szolgálja.
A Samsung Digital Signage szerkesztőfelülete rengeteg sablont tartalmaz. Ezekkel percek alatt létrehozható szinte bármi, amit szeretnénk megjeleníteni. A tartalmak pedig akár több száz végponti eszközön vagy akár meghatározott kijelző-csoportokon jeleníthetők és változtathatók meg, természetesen ütemezetten és automatikusan. Emellett a rendszer státuszellenőrzésre is lehetőséget ad, vagyis mindig pontosan lehet tudni, hogy a hálózat különböző megjelenítő felületein mi látható éppen.
A lehetőségek nem merülnek ki a dinamikus megjelenítésben, ugyanis ma már sok helyen egyre nagyobb az igény az interaktív megoldásokra. Létezik olyan termék is a porfólióban, ami első ránézésre csak egy tükör, voltaképpen viszont a vevő egy kamera által közvetített képet lát – saját magáról. Viszont így akár a rajta lévő, éppen felpróbált ruha színét is megváltoztathatja virtuálisan, valósidőben kaphat termékinformációkat például a rendelkezésre álló méretekről vagy a készletről. Emellett elérhetők olyan automatizált és intelligens megoldások is, amelyek révén a kijelző képes felismerni, hogy férfi vagy nő, fiatal vagy idős személy áll előtte, és ennek megfelelően választja ki a neki szánt marketing tartalmat. A szintén rendelkezésre álló érintőképernyős megoldások pedig akár az irodai, akár a közvetlen ügyfélkontaktusban használhatók.
|