Telenor
Telenor
Tetszett a cikk?

Az akcelerációs programokba való bekerülést komoly kiválasztási folyamat előzi meg, melyen csak az igazán életrevaló kezdeményezések, és a valós piaci igények kielégítésén alapuló vállalkozások juthatnak túl. A kiválasztottak előtt olyan lehetőségek nyílnak meg, melyekkel a cég hosszú távú fennmaradása és fenntartható fejlődése is megalapozható.

A Telenor Accelerate program tavalyi indulását megelőző nyári időszakban az internetes jegyértékesítés új generációját jelentő Tickething alapítói éppen egy egyszerű terméken tesztelték, hogy a fesztiválszezon idején milyen visszajelzéseket kapnak a felhasználóktól. A tervük az volt, hogy ezen tapasztalatok és visszajelzések alapján fejlesszék tovább a szolgáltatásaikat, így biztosítva azt, hogy a felhasználók igényeire építkezzenek, és ne csupán maguknak építsenek terméket.

– Pont ennek a tervezési, illetve részben fejlesztési időszaknak az elején indult a Telenor programja, így valóban egy rendkívül produktív és meghatározó időszakban kaptuk a legintenzívebb támogatást – idézte fel Töreky Bence, a Tickething vezetője. – Bár jó irányba haladtunk a felhasználói visszajelzésekre való koncentrációval, maga a folyamat és a megfelelő következtetések levonásában volt hova fejlődnünk. A termékfejlesztési folyamataink sem voltak még megfelelően strukturálva, ebből fakadóan nem voltunk hatékonyak.

– Mivel egy teljesen friss akcelerátor programról volt szó, nem tudtuk pontosan, hogy mire is számíthatunk. Bíztunk abban, hogy a befektetett tőkén felül olyan szakemberekkel kerülünk majd kapcsolatba, akik tapasztalataikra támaszkodva segíthetnek minket abban, hogy kevesebb ballépést kövessünk el. A program indulása előtt talán nem volt teljesen egyértelmű számunkra, hogy a heti workshopok folyamán olyan gyakorlati tudásra tehetünk szert, amit azonnal tudtunk hasznosítani a hétköznapok során, legyen szó akár termékfejlesztésről, growth hackingről vagy service designról – tette hozzá a Tickething CEO-ja. – Viszont abban már a kezdetektől biztosak voltunk, hogy ez egy remek kezdeményezés a Telenor részéről, amin keresztül olyan szakmai tapasztalatokat és kapcsolatokat szerezhetünk pár hónap leforgása alatt, amelyek későbbi növekedésünk során rendkívüli hasznosak lehetnek, s ez a programban való részvétel során be is bizonyosodott számunkra.

A Tickething csapata

Így van ezzel az új generációs gyakornoki és állásportált fejlesztő Zyntern csapata is.

– Amellett, hogy anyagi támogatást kaptunk, egy olyan képzési programban is részt vehettünk, amiben a startupok sikeres elindításához szükséges különböző stációkról, fázisokról, és az azokhoz kapcsolódó teendőkről osztották meg hazai szakértők tudásukat. A csapatok kiváló mentorai is sokat segítettek abban, hogy eljussunk oda, ahol most vagyunk – mondta el érdeklődésünkre Balogi Attila, a Zyntern egyik alapítója.

– A mi esetünk is érdekes helyzet volt: még nem volt termékünk, a Zyntern ötletszinten létezett, amikor a programra jelentkeztünk az alapítótársaimmal, Barathi Tamással és Megyeri Mirtillel. Volt azonban két olyan működő felületünk (a HR Innovátor-díjas Colibri Internship Awards és a népszerű állásportál, a gyakornok.com), amelyeket ötvözve egy igazán innovatív és a 21. század igényeinek megfelelő álláskeresési és toborzási megoldást szerettünk volna megalkotni – árulta el érdeklődésünkre Balogi Attila. – Az akcelerációs folyamat végére aztán elkészültünk a demótermékkel, melyet azóta folyamatosan fejlesztünk, validálunk és tökéletesítünk. A program elindulásától tehát eljutottunk az alapkoncepciónktól odáig, hogy elkészült, és piacra került a termékünk.

A Zyntern alapítói: Barathi Tamás, Megyeri Mirtill és Balogi Attila

Ki jár igazán jól egy ilyen programmal?

– Ez a program nagyon komplex, és abból a szempontból itthon egyedülálló lehetőség, hogy egy nagyvállalat segítségével készülhetnek fel a startupperek arra, hogy piacra lépjenek, illetve, hogy tökéletesítsék a terméküket. A nagyvállalatoknál van egy olyan tudásbázis, ami mindenképpen hasznos kisebb szervezetek, így a startupok számára is. A mentorálás és az anyagi támogatás – amit az akcelerációs program során biztosítottak – pedig kifejezetten nagy segítség egy induló vállalkozás számára – hangsúlyozza a Balogi Attila a Zyntern tapasztalataira alapozva.

Töreky Bencéék főként olyan csapatok számára ajánlanák a programot, akik rendelkeznek működő prototípussal, és szeretnének rövid időn belül valódi visszajelzést kapni a termékükről vagy szolgáltatásukról, majd az alapján a prototípusból „épkézláb” terméket, illetve szolgáltatást szeretnének faragni.

– Ehhez rendkívül sok eszközt – cloud és egyéb kiegészítő szolgáltatásokat –, a workshopokok révén szakmai tudást, valamint részben pénzügyi tőkét is biztosít a Telenor programja – tette hozzá a Tickething vezetője.

A program után is van élet

Ahogyan az lenni szokott, az akcelerációs programok lezárultával – még ha nem is engedik el teljesen a kezüket – a startupoknak saját lábra kell állni, s a megszerzett tudás birtokában önállóan boldogulni a piacon. A jelek szerint ez mindkét említett magyar startupnak remekül sikerült.

– Ma már a nemzetközi növekedésen dolgozunk, Magyarország mellett már Ausztriából is egyre többen használják a Tickethinget. Augusztusban várhatóan magasabb lesz az euróforgalom az oldalon mint a forintos – avatott be a cégükkel kapcsolatos fejleményekbe Töreky Bence. – Egy-két éves távlatban szeretnénk további európai országokban számottevő és közkedvelt másodlagos jegypiaccá válni. Reményeink szerint minél több elsődleges jegyértékesítővel, illetve rendezvényszervezővel szeretnénk együttműködni annak érdekében, hogy még biztonságosabbá tegyük a platformot.

– Volt egy újgenerációs állásportálról szóló ötletünk, melynek az első verziója elkészült az akcelerációs program végére. Januárban ezt prezentáltuk a Demo Day-an – tekint vissza Balogi Attila. – Azóta már tökéletesítettük az oldalunkat, illetve a munkakeresőket és munkaadókat párosító algoritmusunkat, illetve elkészült az Android-applikációnk is, amely már el is érhető a store-ban. Több száz hirdetővel és közel 2000 regisztrált fiatal munkakeresővel rendelkezünk, akik közül már sokan munkát is találtak rajtunk keresztül. A Telenor segítségének és támogatásának köszönhetően sikerült egy egyedülálló új generációs állásportált elindítanunk, ami most már sikeresen kint van a piacon, és reméljük, még idén nemzetközi működésbe kezdhetünk. Szépen „hasítunk” egyelőre, sőt már a kapujában vagyunk egy jelentős, következő körös befektetés aláírásának is.

A tavalyi siker után a Telenor júniusban – szeptember 4-ei pályázati határidővel – ismét meghirdette a Telenor Accelerate-et, ami ígéretes magyar startupoknak nyújt fejlesztőprogramot és pénzügyi befektetést, hogy mielőbb további befektetésekhez jussanak és kiléphessenek a nemzetközi piacra. A pályázók közül kiválasztott startupok azonnali 5-10 millió forintos befektetést, és összesen 150 millió forint értékű támogatást kapnak. A program során pedig olyan tudásra tehetnek szert, amivel valóban felgyorsíthatják a fejlődésüket, és a startupok életében kritikus időszakban sikerrel vonzhatnak be további pénzügyi befektetőket. A Telenor Accelerate folyamatos, egyéni mentorálást, valamint bootcampet is biztosít. A program végén, 2018 márciusában szervezett Demo Day-en pedig befektetők előtt prezentálhatják a résztvevők az elért eredményeiket.

 



Az oldalon elhelyezett tartalom a Telenor Magyarország közreműködésével jött létre, amelynek előállításában és szerkesztésében a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.

Telenor BrandChannel

Ha nem tudja, talán észre sem veszi, hogy robotokkal beszél

Tavaly robbanásszerű fejlődésnek indult a chatbotok alkalmazása. A jövőjük pedig még a sci-fi írók legmerészebb álmait is felülmúlhatja. Egy évtizeden belül megszabadíthatnak bennünket a lélekölő ügyintézéstől – mi pedig sokkal kellemesebb dolgokkal tölthetjük el az időt.