HVG
Autó
Több mint 4,3 milliárd forintot ért meg valakinek ez a Pagani Zonda
Túl sokat nem használták az elmúlt tíz évben, amióta elkészült.
A közönség előtt is megnyitotta kapuit a járműipar egyik legfontosabb seregszemléje, a Genfi Autószalon.
Március 6-16. között ismét az autócsodáké a genfi kiállítási központ. Összeállításunkban 2008 legfontosabb és leglátványosabb autóit láthatják.
Fél napot szántunk Münchenben a BMW-szentély, a BMW Welt megtekintésére. Ez az idő sem volt elég arra, hogy maradéktalanul magunkévá tegyük a vezetés élményét kínáló márka múltját, jelenét és jövőjét. De nem azért, mert olyan gazdag lett volna a kínálat.
Bár néha úgy tűnik, itt a tavasz, azért még vannak meglepetések az utakon. Leginkább az éjszakai és a reggeli fagyok veszélyesek. Vezetéstechnikai tanácsok szakértőnktől.
Megtámadta az MTV forgató stábját Kiss Bálint, a MÁV Általános Biztosító Egyesület (MÁV ÁBE) elnöke. Az operatőr megsérült, a támadó fenyegetett, a tévé elhallgatott. Miután Kiss Bálint korábbi ígérete ellenére nem kért bocsánatot, az MTV Híradója péntek este leadta az incidensről készült felvételeket.
Az állam kötelező önerőhöz kötné az autófinanszírozási szerződéseket, a szakma szerint viszont ez a szabály is könnyen kikerülhető. Jobb lenne felvilágosítási programokat indítani és szigorítani az ellenőrzést.
Egy kaliforniai egyetem kísérletében azt vizsgálta, hogyan használhatók ki a zsebünkben hordozott mobiltelefonok a forgalmi körülmények monitorozására.
Jövőre a jelenlegi 130 helyett körülbelül 1400 sebességmérő eszköz állhat készenlétben az utakon a gyorshajtó autósok lefényképezésére – tudta meg a hvg.hu Óberling József ezredestől, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) Autópálya-felügyeleti és Baleset-megelőzési Osztályának vezetőjétől. A rendőrség és a traffipaxot vagy azt érzékelő berendezést forgalmazó cégek is készülnek a májustól változó szabályokra.
Korábban sokan éltek azzal a lehetőséggel, hogy a jog nem szabályozta pontosan, kik juthatnak kék villogóhoz, s a megkülönböztető jelzés használatára engedélyt szerezvén, a közlekedési szabályokra fittyet hányva száguldoztak az utakon. Erre ma már nincs mód, mert miután fény derült a visszaélésekre, megszigorították a jogszabályokat.
Az ADAC német autóklub legújabb felmérése szerint a német autók megbízhatóbbak, mint a japánok. Idén a BMW nyerte a Sárga angyal elismerését – az eddigi abszolút győztes Toyotával szemben. Jó-jó, ezt a németek mondják. Ám ugyanők mondták az utóbbi 10 évben, hogy mennyire jók a japánok. Mi történt tavaly? A Spiegel német magazin ennek nézett utána.
A schengeni nyitás nem mindenkiben keltett egyforma érzelmeket: a határmenti osztrák falvakban elszaporodtak a katonai, illetve civil, polgárőri járőrözések, a földutakra "behajtani tilos" táblák kerültek, és a korábban elhelyezett tankakadályokat az istennek sem akarják elbontani.
Elvéreztek a raliversenyzők a Köztársasági Őrezred tököli kiképzőpályáján, ahol a hivatásos állományú sofőrök az autóvezetés különböző fortélyait sajátítják el. Szükségük is van a képzésre, hiszen védett személyeket szállító konvojukkal nap mint nap kerülnek veszélyes helyzetekbe a gyakorlatlan és agresszív autósok miatt.
A télies időjárás gyakori jelensége a köd, aminek természetes velejárója a különböző mértékben korlátozott látótávolság. Ilyenkor nemcsak nekünk esik nehezünkre az észlelés, hanem minket is nehéz meglátni, ráadásul az út vonalvezetését is találgatnunk kell. Vezetéstechnikai tanácsok szakértőnktől.
A fejlett piacokra még alkalmatlan a világ legolcsóbb népautója, az indiai Tata Nano, de a globális autógyártók a kínai után máris újabb ázsiai fenyegetéstől rettegnek.
A várakozásoknak megfelelően ismét visszaestek Magyarországon az újautó-eladások. Az év eleje jobban indult, aztán a nyári drasztikus zuhanást követően az év vége egészen jól alakult. A személyautós piac visszaesése ellenére jó számokat produkáltak a haszonjárművek.
A moszkvai közlekedés tükrözi a legutóbbi orosz parlamenti választást. Elemzők szerint az utcán is a hatalmas autók irányítják a többieket. Kék fényt 10 ezer dollárért kaphatunk.
A technológia gyors ütemben fejlődik, és a gyermekkorunkban megszokott ablakletekerésre a mai harmincasok unokái már értetlenül fognak tekintetni, akárcsak a slusszkulcsra vagy a kazettás magnóra. Van, ami hiányzik, van, amire még emlékezni sem jó. Lássuk, mik ezek!
A kilencvenes évek óta nem csak az autólopási statisztikák, de a módszerek és az eszközök is sokat változtak, így érdemes körülnézni: kik, milyen típusokat, miért és főleg hogyan lopnak. A következőkben profi bűnüldözők és bűnözők mondják el, hogyan védhetjük meg autónkat, ha megvédhetjük egyáltalán.
A közbeszédben a kopasz, kigyúrt, nyak nélküli, vastag nyakláncos autósokat gyakran csak BMW-seknek vagy merdzsósoknak nevezzük, néha még akkor is, ha történetesen nem is ezekkel a kocsikkal járnak.
Nagy a vita az autók szén-dioxid-kibocsátásáról. A fogyatkozó fosszilis energiahordozók és a felmelegedés miatt a klíma- és környezetvédelem egyre jobban foglalkoztatja az autógyártókat és beszállítóikat.
A családtámogatásokról és elhibázott felsőoktatási kezdeményezésekről is faggatták az oktatási, ifjúsági, kultúráért és sportért felelős államtitkárokat.
Magyar Péter és Menczer Tamás egymásnak feszülése a maga alpári stílusában egyértelműen jelezte: a magyar politikában a piszkos munka egyre piszkosabb.
A magyar történeti tapasztalat egyetlen hagyományt ismer: a dominanciát.
Az ellenzékiként ismert melegeknek épp máglyát rakat a hatalom a leggátlástalanabb verőembereivel. A hűséges alattvaló viszont puhára esik a huszonöt fős buliból is.
Ha egy harckocsi kétszer is legördülhet a gyártósorról, akkor 600 felújított orvosi rendelőt hányszor lehet sikerként eladni?
Nem csak a száguldozókkal van baj.
Az öttusaszövetség elnökének ezüstérmét is megszépítette Gulyás Michelle aranya.