Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d697f564-1850-418b-9571-33783a7e4875","c_author":"MTI","category":"elet","description":"A hegymászást sem kerüli el az áremelkedés, több mint 35 százalékkal növelik az engedélyek díját. ","shortLead":"A hegymászást sem kerüli el az áremelkedés, több mint 35 százalékkal növelik az engedélyek díját. ","id":"20250122_Nepal-jelentosen-emeli-a-Mount-Everestre-kiadott-maszasi-engedely-dijat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d697f564-1850-418b-9571-33783a7e4875.jpg","index":0,"item":"2b3a4810-c84d-4dda-92fd-0ba70818d3f7","keywords":null,"link":"/elet/20250122_Nepal-jelentosen-emeli-a-Mount-Everestre-kiadott-maszasi-engedely-dijat","timestamp":"2025. január. 22. 09:00","title":"Drágulnak az engedélyek, hatmillió forintot kell fizetniük azoknak, akik meg akarják mászni az Mount Everestet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f42df7d-4eed-4a17-8efa-47d54a940e13","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A képviselőt korábban a polgármester, a testület egy tagja és az óvodavezető is megpróbálta rábírni, hogy mondjon le a mandátumáról, vagy tartson velük.","shortLead":"A képviselőt korábban a polgármester, a testület egy tagja és az óvodavezető is megpróbálta rábírni, hogy mondjon le...","id":"20250121_ovono-nyircsaszari-fidesz-kepviselo-kirugas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f42df7d-4eed-4a17-8efa-47d54a940e13.jpg","index":0,"item":"8e8d0a9b-538e-48e0-a94d-5321b72aaaec","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_ovono-nyircsaszari-fidesz-kepviselo-kirugas","timestamp":"2025. január. 21. 19:27","title":"Kirúgták a nyírcsászári óvónőt, aki nem állt át a fideszesekhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"854f66fc-6f50-4739-a11c-09e11efe1e67","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kiderült néhány részlet a Samsung duplán hajlítható okostelefonjáról, amely már idén megjelenhet.","shortLead":"Kiderült néhány részlet a Samsung duplán hajlítható okostelefonjáról, amely már idén megjelenhet.","id":"20250121_samsung-galaxy-duplan-hajlithato-telefon-kijelzo-informaciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/854f66fc-6f50-4739-a11c-09e11efe1e67.jpg","index":0,"item":"2ff5ecdf-efd3-4267-a55c-fae547c428fc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250121_samsung-galaxy-duplan-hajlithato-telefon-kijelzo-informaciok","timestamp":"2025. január. 21. 11:03","title":"Két ponton hajlítható, és szétnyitva majdnem akkora, mint egy tablet – nagy dobásra készülhet idén a Samsung","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70c13a67-4fc9-46ed-b903-f9e5e4929d7d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A hotel éttermében csaptak fel a lángok, egyelőre nem tudni, miért.","shortLead":"A hotel éttermében csaptak fel a lángok, egyelőre nem tudni, miért.","id":"20250121_torokorszag-kartalkaya-siparadicsom-szalloda-tuzeset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70c13a67-4fc9-46ed-b903-f9e5e4929d7d.jpg","index":0,"item":"9a28764d-fe3d-4e13-85a4-61fdcbe86222","keywords":null,"link":"/vilag/20250121_torokorszag-kartalkaya-siparadicsom-szalloda-tuzeset","timestamp":"2025. január. 21. 08:21","title":"Kigyulladt egy szálloda egy törökországi síparadicsomban, legalább tízen meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Az új elnök rögtön az első napján visszavont egy rendeletet, amit még Joe Biden hozott annak érdekében, hogy biztosítsa a technológia etikus és biztonságos fejlődését.","shortLead":"Az új elnök rögtön az első napján visszavont egy rendeletet, amit még Joe Biden hozott annak érdekében, hogy biztosítsa...","id":"20250121_Trump-a-biztonsagos-mesterseges-intelligencia-fejlesztesbe-is-beleszolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c091ce75-e6fd-4ebe-853e-3face8e63324.jpg","index":0,"item":"e987cf3b-8f6a-4a13-9e22-7c0eb72f2e62","keywords":null,"link":"/tudomany/20250121_Trump-a-biztonsagos-mesterseges-intelligencia-fejlesztesbe-is-beleszolt","timestamp":"2025. január. 21. 21:37","title":"Trump a biztonságos MI-fejlesztésnek is véget vetett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b55e60cb-1699-42dd-86ca-0733b7905df0","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"Reggelizni vagy nem reggelizni? Az egyik tábor szerint a nap legfontosabb étkezéséről van szó, amit a szervezetünkkel szembeni vétek kihagyni, a másik oldalon viszont legalább ilyen hangosan érvelnek azok, akik szerint az étkezések számának csökkentésével kevesebbet eszünk, így jobban kordában tudjuk tartani a bevitt kalóriákat és a testsúlyunkat.","shortLead":"Reggelizni vagy nem reggelizni? Az egyik tábor szerint a nap legfontosabb étkezéséről van szó, amit a szervezetünkkel...","id":"20250122_a-reggeli-kell-vagy-nem-a-nap-legfontosabb-etkezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b55e60cb-1699-42dd-86ca-0733b7905df0.jpg","index":0,"item":"b667a001-f8d8-48ea-aada-d918e7f48dc3","keywords":null,"link":"/elet/20250122_a-reggeli-kell-vagy-nem-a-nap-legfontosabb-etkezese","timestamp":"2025. január. 22. 04:22","title":"Tényleg a reggeli a nap legfontosabb étkezése?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1d325fa-bc64-4a52-a9e2-cea32c9633ef","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A brit lap úgy értékeli, hogy Trump ezúttal derűsebb beiktatási beszédet mondott, mint nyolc éve, mert akkor vérontást emlegetett, rozsdás üzemeket, szegénységet és bűnözést vázolt fel disztópiájában. Ám a sorok között ezúttal is ott bujkált a bosszúvágy, a sértettség, valamint a személyes küldetés hite, miután hihetetlen módon visszatért a politikába.","shortLead":"A brit lap úgy értékeli, hogy Trump ezúttal derűsebb beiktatási beszédet mondott, mint nyolc éve, mert akkor vérontást...","id":"20250121_Financial-Times-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1d325fa-bc64-4a52-a9e2-cea32c9633ef.jpg","index":0,"item":"54218229-b9be-4a80-870e-f3675fb5c027","keywords":null,"link":"/360/20250121_Financial-Times-Trump","timestamp":"2025. január. 21. 07:05","title":"Financial Times: Trump második korszakában a hatalom fékjei és ellensúlyai olyan próbának lesznek kitéve, mint még soha","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9031eff-2f5a-4ec7-94fd-4770cfd6119e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Úgy tűnik, hogy a csimpánzoknál a szociális interakció egy formája a közös pisilés, és ez az emberi viselkedésre is rávetíthető lehet.","shortLead":"Úgy tűnik, hogy a csimpánzoknál a szociális interakció egy formája a közös pisilés, és ez az emberi viselkedésre is...","id":"20250121_csimpanz-tarsas-viselkedes-kozos-vizeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9031eff-2f5a-4ec7-94fd-4770cfd6119e.jpg","index":0,"item":"e9ae1ad9-a2b6-420b-b507-03122ec76b55","keywords":null,"link":"/tudomany/20250121_csimpanz-tarsas-viselkedes-kozos-vizeles","timestamp":"2025. január. 21. 16:03","title":"Nem bánja, ha társaságban kell pisilnie? Úgy tűnik, ennek evolúciós okai lehetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Merci-teszt: menüett káprázatra, szemfényvesztésre és lenyűgözésre
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A beltér luxusa, az extravagáns külső kolosszális eleganciája utánozhatatlan.
Mercedes-Benz GL500
Stiller Ákos
A beltér luxusa, az extravagáns külső kolosszális eleganciája utánozhatatlan. A GL Merci nem más, mint a németek ajándéka az amerikai népnek. Az M-osztály és az R-osztály még csak pedzegette a horgot, a GL-osztály az igazi fogás. Minden ízében amerikai, és ez sajnos igaz az összerakás minőségére. Nem kell megijedni, az autó még európai szemmel nézve is tökéletes, de Németországban összerakva 110 százalékos lenne. Zavaró tényezőként csak néhány zörgő, reccsenő hangot tudnék feleleveníteni az együtt töltött napok tapasztalataiból, ezekért a plusz hátsó üléssor tehető felelőssé, ugyanígy nyiszogott anno az R-osztály is.
Mercedes-Benz GL500
Stiller Ákos
Határtalan a kényelem, a leghátsó sor két felnőttnek is kényelmes, még hosszú távon is (A második üléssor középső ülésének viszont túl kemény a háttámlája.) A legdurvább, hogy még hét üléssel is van használható csomagterünk. A bőrfotelek elöl minden irányba elektromosan állíthatók kezdve a fejtámla magasságától, az ülőlap hosszáig. Az első két ülés memóriás, a leghátsó sor két ülése elektromosan süllyeszthető el a padlóban. A GL Mercedesnél alapvető, hogy kézzel semmihez sem kell nyúlni, kulcsról nyílik és zárul a hatalmas csomagtér-ajtó, gombnyomásra nyílnak a leghátsó sor oldalra bukó ablakai is.
Mercedes-Benz GL500
Stiller Ákos
Ami Mercedesben elérhető extra, azt itt alapáron kínálják, ez jelen esetben 27 millió forint. A GL-ben van három fokozatban állítható légrugózás, futómű- és csillapítás állítás, terepváltó, lejtmenetvezérlő, dupla panoráma tető, kormányról is kapcsolható nyolcsebességes automatikus sportváltó, négyzónás automatikus klíma, hatlemezes CD-DVD-tár, navigáció (lemezt nem kaptunk hozzá), Bluetooth (nekem nem működött), ülésfűtés elöl, hátul, kanyarkövető Xenon-világítás, kanyarlámpákkal.
Alig van műanyag az autóban, ami nem bőr, az nemes fa, természetesen intarziákkal. A GL maga egy extralista. Az offroad optikai csomaghoz tartozó fellépőnek sok értelme nincs, terepen csak útban van, de divatos, ráadásul zavarja a kiszállást.
[[ Oldaltörés: Sportos behemót ]]
Mercedes-Benz GL500
Stiller Ákos
5400 köbcentis nyolchengeres motorja játszi könnyedséggel bánik el ezzel a 2450 kilóval. Nyomatéka a dízel G-osztállyal vetekszik, 530 Nm. Automatikus állásában a váltó eleve sportos, lehet kézzel is kapcsolni, de az automatika izgalmasan hajt, a száguldás észrevehetetlen, nem kíséri semmilyen zaj, még 150-160 kilométeres óránkénti sebesség magasságában sem. A V8-as hörgése csak nagyon magas, 6000 ezres fordulat után hallatszik, élvezni csak leengedett ablakokkal lehet. Szél-, futóműzaj nem szűrődik be az utastérbe. A futómű sportos üzemmódban élvezetes igazán, komfort fokozatban émelyítően kényelmes a haladás, a hátsó sorokban ülők ilyenkor tengeribetegségre panaszkodnak. Sportfokozatban, az autó lenyomja az orrát, 1,5 centivel lejjebb kerül a hasmagasság, az autó ékként hasítja a levegőt. A kormányszervó túl könnyűvé teszi a kormányzást, az autó vezetése így gyerekjáték, a parkolásban elöl-hátul radar segít.
Rossz úton lebeg az autó, könnyű terepen is kiváló, bár ki az az őrült, aki egy ekkora széffel indul neki a hegynek? Homokban és laza mély sárban valószínűleg elakad, kemény talajon megbirkózik az akadályokkal, bár erre vonatkozóan nem gyűjtöttem tapasztalatokat. Az M-osztály cserbenhagyott már terepen, a G-osztály ugyanott parádésan viselkedett, a GL valószínűleg a kettő között van hegymászásban. Az autó terepszögei alaphelyzetben 27/21 fok, első terepes szinten 28/23, másodikon 32/26, harmadik szinten 33, illetve 26 fok. Ilyenkor hatvan centis a gázlómélysége.
Mercedes-Benz GL500
Stiller Ákos
A légrugózás variálásával akár 310 centire is felemelhetjük az autót, igaz ilyen állapotban csak 30 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatunk. Ezalatt még két fokozatban javíthatjuk a kocsi hasmagasságát, amely alaphelyzetben 20 centiméter magas. A légrugózás átállítása nagyon lassú folyamat, míg például az Audinál nincs fél perc, addig a Mercedes esetében több mint egy percig tart a manőver. Ez azért rossz, mert ha akadály kerül az utunkban, félre kell állnunk és várnunk kell, amíg a szerkezet felemeli az autót.
A váltó természetesen kormányváltó, a rögzítő féket lábbal kell működésbe hozni. Tiszta Amerika. A fogyasztás is az, óvatos pedálhasználattal, vegyes üzemben 20 liter benzint evett meg a monstrum. Nem annyira környezetkímélő, mint amennyire szép.
5088 milliméter hosszú az autó, tengelytávja több mint három méter. A motor, a menetdinamika, a kényelem, a futómű, a felfüggesztés személyautós. Minden a luxus köré van felépítve, ebben nincs megalkuvás. Igaz, hogy árából kilenc alsó-középkategóriás autót vehetünk. Egy dolog hiányzik ebből a kocsiból, de nagyon: a nevadai pusztaság, ahová született, a 66-os út, a Valley of Fire. Nem a mi autónk.