Ha télen, a havas, illetve sóval takarított utakon sokat használja járművét, akkor mindenképpen ajánlott a rendszeres autómosás. A só ugyanis károsítja a karosszériát, rozsdásodást idézhet elő. Ugyanakkor a túl gyakori mosás károsíthatja is a gépkocsit. Mire figyeljen?
Kefe vagy textil? Mindenképpen érdeklődje meg, milyen alapanyagokkal, berendezésekkel dolgozik az autómosó. Az üzlet tisztasága, illetve a gépek állapota sok mindent elárul a helyről. Mosás során különféle anyagok kerülnek kapcsolatba az autóval: kefe, textil, mosószer, habok és autóápoló viaszok. Sok anyag árthat a karosszériának, illetve a lakkozásnak. Az ADAC német autóklub tesztje szerint a tisztító habok a legkárosabbak. Amennyiben erősen szennyezett az autó, érdemes beiktatni az előmosási funkciót is, hiszen a járműre száradt piszok lecsiszolhatja mosás közben a festék egy részét.
Tükör, antenna A sofőr minden esetben fogadja meg a személyzet ajánlásait, tanácsait. Ha élő szóban nem hangzanak el, a mosó bejáratánál ki van függesztve használati utasítás. Mosás előtt hajtsa be a visszapillantó tükröket, és csavarja le az antennát, amennyiben ez lehetséges. Óvatosan kell bánni még az utólag felszerelt, beépített tartozékokkal. A TÜV-Rheinland szakemberei azt ajánlják, hogy a spoiler, az utólag felszerelt fényszóró, ködlámpa, illetve a díszlécek strapabírását, tartósságát érdemes korábban tesztelni.
Szélvédő és fék A mosás végeztével még indulás előtt törölje le a tisztítószer maradványait az ablakról, mert a következő esőnél ez megakadályozhatja a jó kilátást. A sampon és a nedvesség miatt az első métereken rosszabbul működhet a fék. Később azonban ez a probléma megszűnik.
Mosás után Mielőtt elhagyná az autómosót, vizsgálja át a gépkocsit. Amennyiben karcolás, vagy egyéb kár keletkezett a járműben értesítse a dolgozókat, vagy a tulajdonost. Amennyiben vitatnák, hogy a sérülés a mosóban keletkezett, a bizonyítás mindig a járműtulajdonos feladata. Éppen ezért érdemes már ott a helyszínen fényképet készíteni az autóról, illetve tanúkat keresni.
Ki fizeti a kárt? A gépkocsiban keletkező kárt általában a felelős fizeti. Az autómosás során létrejött sérülések javítását a kötelező biztosítás nem téríti. Amennyiben a járművezető bizonyítani tudja, hogy a szervizben történt a sérülés, az üzemeltetőtől kérheti a kár megfizetését. Amennyiben azonban a kár azért keletkezett, mert a sofőr nem tartotta be az alapvető szabályokat, akkor ő a felelős. Ide tartozik például az, ha az autó tulajdonosan nem csavarta le az antennát és az esetleg eltört. A külsőleg felszerelt alkatrészek esetleges sérülésére – pl. ablaktörlő, vagy díszléc – azonban nem terjed ki az üzemeltető felelőssége. Lényeges, hogy a keletkezett károkról azonnal értesítse az autómosó tulajdonosát, illetve az ott dolgozókat.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.