 © Autómenedzser |
A Patriot sokkal inkább Jeep mint ikertestvére, a Compass. Annak idegesítő legömbölyítését elfelejtették, a Patriot maradt szigorúan szögletes. A jelenlegi kínálat csúcsán álló Commander, vagy a Grand Cherokee, ha akarná, sem tudná letagadni a rokonságot, azok kicsinyített és laposabb mása tesztünk alanya.
Nagyon jól néz ki a hobbiterepjáró, vastag betűkkel hirdeti, hogy Jeep. A robosztus katonai csőrös orrkiképzés hátránya, hogy nagyon keskeny a szélvédő, így városban szinte vállat kifacsaró tornamutatványok nélkül lehetetlen követni a lámpák zöldre váltását. Az autó jobb oldalát sem látjuk rendesen, folyton skubizni kellett a tükröt, hogy ne üssem le a szép könnyűfém felniket.
A kormány indirekt, a fékek is, a váltó pontos, a motor csak kívültől hangos. A VW-től kölcsönvett pumpe-düse-technik nem túl fickós, nyugodt autózásra való. A futómű nagyon kényelmes, úthibák nem érdeklik, magyar kátyúkra való. A fekvőrendőrt azonban nem szereti, nagyot üt.
 © Autómenedzser |
Nem kell szégyenkeznie a Patriotnak, ha letérünk az aszfaltról, nem segítik differenciálzárak, könnyű terepen mégis jól elboldogul. Mezőjárásra, hétköznapi terepezésre kiváló, állandó összekerékhajtását nehezebb körülmények között lehet középen zárni, ilyenkor a nyomaték egyenletesen osztódik meg a tengelyek között. 20,4 centis a hasmagassága, rámpaszöge 20 fokos, első terepszöge 21, a hátsó 33 fok, komolyabb terepezésre nem alkalmas, sőt a tesztautón feszítő alacsony oldalfalú gumikkal a padkát is félve közelítettem meg.
A cikk folytatása az Autómenedzser autós portálon. Kattintson ide.