szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hideg idő, a csúszós utak kellemetlen velejárói a koccanások, kisebb-nagyobb balesetek. Ha egy céges autó ilyen meghibásodás miatt kiesik a forgalomból, azt mielőbb pótolni kell, hiszen annak hiányában a munkatárs gyakran nem tudja ellátni feladatát. A KBC Autolease szakértői összegyűjtötték, milyen segítségre számíthatnak ilyen esetekben a cégek.

A téli időjárás a balesetek számának megnövekedésével jár együtt. Az ilyen káresetek a céges autókat sem kerülik el, és ilyenkor kisebb-nagyobb sérülés miatt a vállalkozások egy időre nélkülözni kénytelenek a gépkocsikat. Sok cég felkészül az ilyen esetekre, mások csak a baj bekövetkeztekor veszik számba, milyen segítségre számíthatnak.

A casco biztosítások egy része tartalmaz olyan szolgáltatást, amellyel a biztosítottak egy bizonyos időszakra elszámolhatják a csereautó bérlésének költségeit. A flottakezelők az assistance szolgáltatással rendelkező ügyfeleiknek egy koccanásnál, karambolnál a helyszínen igyekeznek segíteni a továbbjutásban. Ha az autó mozgásképtelen, gondoskodnak az elszállításáról és csereautóról. A céges flották többsége köt olyan szerződést, amely meghibásodás esetén csereautót ad a cégnek.

Nagy flottával (száz autó felett) rendelkező cégeknél felkészülnek a gyakori törésekre, meghibásodásokra, és erre az esetre közös használatú autót tartanak fenn. Ha már megtörtént a baj, nem mindegy, mennyi időre marad autó nélkül egy-egy munkatárs. A KBC Autolease tapasztalatai szerint a téli koccanások többségénél csak kisebb javításokra, egy-egy elem cseréjére van szükség. A flottakezelők a szervizekkel egyeztetve igyekeznek a legrövidebb időre kivonni a forgalomból a még működőképes autót, és csak arra az időpontra szállítják a szervizbe, amikor a szükséges alkatrészek megérkeztek, és a szerviz fogadni tudja a gépjárművet.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

A tíz legmegbízhatóbb használt luxusautó évjáratonként

Németországban évente közzéteszik az autók műszaki állapotát bevizsgáló hatóságok tapasztalatait. A GTÜ elnevezésű (Gesellschaft für Technische Überwachung) szervezetnél idén 5 millió személyautó műszaki felülvizsgálatát végezték el. Ennek alapján állítottuk össze a legmegbízhatóbb és a legmegbízhatatlanabb felsőkategóriás és luxusautók listáját.

Biró Csongor Autó

Melyik a legnépszerűbb céges mikrobusz?

A vevők szinte csak cégek, e téren a csúcstartó a VW Crafter és Transporter, illetve a Mercedes Sprinter, ezekre nem is akadt magánvásárló - olvasható a HVG Cégautó 2010 különszámában.

Autó

Autólopásban jól állunk

A legtöbb autó Észak- és Nyugat-Európában tűnik el. Nagy-Britanniában, Franciaországban vagy Olaszországban százezrével lopják a kocsikat, a legsűrűbben pedig Svédországban és Dániában kél lábuk maguktól az autóknak.

Autó

Hogyan szervezik a téligumi-cserét a flották?

A céges flottákat üzemeltető autópark-kezelőknek már hónapokkal korábban elő kell készíteniük a téligumi-cseréket, hogy ne járjon jelentős munkaidő kieséssel ez az elhagyhatatlan művelet. A KBC Autolease szakértői szerint a cégek a költségcsökkentések időszakában sem spórolnak a téli gumik minőségén.

Autó

Flottakövető kütyüvel spórolnak a cégek

A hazai vállalkozások az év első háromnegyedében kétszer annyi GPS flottakövető egységet vásároltak, mint a tavalyi év hasonló időszakában, de a technológia 8 százalékos hazai elterjedtsége még meg sem közelíti a nyugat-európai 35 százalékos penetrációt. A piacvezető Secret Control GPS Kft. közleménye szerint a tulajdonosokat a válság a kiadások eddiginél erősebb ellenőrzésére kényszeríti, ezért az ágazatban jövőre az ideinél is nagyobb növekedés várható.

Autó

Gyorshajtás, parkolás - sokat fizetnek a cégautókat üzemeltetők

A LeasePlan Hungária flottakezelő évről-évre statisztikát készít a cégautó bírságokról. Bár a büntetések meghatározó részét a mozgásban levő autók által begyűjtött közigazgatási bírságok teszik ki, jelentős mennyiségű pénzbüntetést kapnak az egy helyben álló autók is.