Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2211d9ae-d23d-4654-a649-78a899594faf","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A dolgozókat a SungEel évente szűri, de az előírt kontrollvizsgálatokat már nem végzik el, néhányan saját zsebből fizették a független vizsgálatot. A kormányhivatal szerint minden rendben van.","shortLead":"A dolgozókat a SungEel évente szűri, de az előírt kontrollvizsgálatokat már nem végzik el, néhányan saját zsebből...","id":"20250528_Tele-van-nikkellel-az-egyik-akkufeldolgozo-dolgozoinak-szervezete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2211d9ae-d23d-4654-a649-78a899594faf.jpg","index":0,"item":"80a4b45a-e515-4a8a-9b87-7b9f190abb0f","keywords":null,"link":"/kkv/20250528_Tele-van-nikkellel-az-egyik-akkufeldolgozo-dolgozoinak-szervezete","timestamp":"2025. május. 28. 15:13","title":"Tele van nikkellel a legnagyobb magyar akkufeldolgozó munkásainak szervezete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42342318-3a7e-47eb-8182-0d64e90a8228","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók egyedülálló vizsgálata mutatta meg, hogy a legkisebbek, a nagyobb gyerekek és a felnőttek esetében nem ugyanúgy jelentkezik a hosszú Covid.","shortLead":"Amerikai kutatók egyedülálló vizsgálata mutatta meg, hogy a legkisebbek, a nagyobb gyerekek és a felnőttek esetében nem...","id":"20250528_hosszu-covid-tunetei-gyerekek-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42342318-3a7e-47eb-8182-0d64e90a8228.jpg","index":0,"item":"0c494daf-9beb-4fdc-8c0e-1df97450c259","keywords":null,"link":"/tudomany/20250528_hosszu-covid-tunetei-gyerekek-vizsgalat","timestamp":"2025. május. 28. 20:03","title":"A gyerekeket is gyötri a hosszú Covid, de másként, mint a felnőtteket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a35c7cbd-2b4e-45a0-ae40-d5b02f4ac9ee","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Voltunk, mint ti, lesztek, mint mi: ez ma a törvény a Duna folyása mentén. Vagy felhúzzuk egymást a lék fölé, vagy lerántjuk egymást a mélybe. Vélemény.","shortLead":"Voltunk, mint ti, lesztek, mint mi: ez ma a törvény a Duna folyása mentén. Vagy felhúzzuk egymást a lék fölé, vagy...","id":"20250530_hvg-Paraszka-Boroka-Kusstorveny-taposoakna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a35c7cbd-2b4e-45a0-ae40-d5b02f4ac9ee.jpg","index":0,"item":"028ba5a5-33c7-46dc-9c58-de7effae1e2c","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-Paraszka-Boroka-Kusstorveny-taposoakna","timestamp":"2025. május. 30. 08:00","title":"Parászka Boróka: Magyarország, a térségi taposóakna","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c10613bf-8db2-4523-8ace-be03e21cc3fd","c_author":"Földes András","category":"vilag","description":"A jeruzsálemi konferencián Benjamin Netanjahu kijelentette: Free Palestine=Heil Hitler. Az utca embere nagyon mást mond Izraelben is. Kérdés viszont, miért utazott a magyar külügyminiszter az antiszemitizmus elleni konferenciára.","shortLead":"A jeruzsálemi konferencián Benjamin Netanjahu kijelentette: Free Palestine=Heil Hitler. Az utca embere nagyon mást mond...","id":"20250528_szijjarto-kneszet-izraeli-parlament-Amir-Ohana-Jeruzsalem-gideon-szaar-netanjahu-palesztina-gaza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c10613bf-8db2-4523-8ace-be03e21cc3fd.jpg","index":0,"item":"a2d53086-997f-4fe5-8ab8-489abb8ad52f","keywords":null,"link":"/vilag/20250528_szijjarto-kneszet-izraeli-parlament-Amir-Ohana-Jeruzsalem-gideon-szaar-netanjahu-palesztina-gaza","timestamp":"2025. május. 28. 18:04","title":"Szijjártó szerint az EU azért bünteti Magyarországot, mert kiűztük az antiszemitizmust terjesztő migránsokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A Neue Zürcher Zeitung azt elemzi, elképzelhető-e, hogy megvonják Magyarország szavazati jogát az EU-ban a jogállamiság megsértése miatt. Már 20 tagállam követeli, hogy a Bizottság szabjon ki büntetést Magyarországra, amiért gyakorlatilag betiltotta a Pride-ot. Orbánt azzal vádolják, hogy saját politikai túlélése érdekében használja fel a magyar-ukrán kémügyet. Ursula von der Leyen érdemtelenül kapja meg az Európa egységének elősegítéséért járó Nagy Károly-díjat.Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"A Neue Zürcher Zeitung azt elemzi, elképzelhető-e, hogy megvonják Magyarország szavazati jogát az EU-ban a jogállamiság...","id":"20250529_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"2312ff0b-4df7-4bb0-94d6-8805ed22d99f","keywords":null,"link":"/360/20250529_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 29. 11:12","title":"NZZ: Telik a pohár, de még nem csordult ki – nincs meg a kellő többség a „nukleáris opció” bevetése mellett Magyarország ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74a44895-4367-4dd4-ab05-8528e6271360","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A parajdi sóbánya még nem telt meg, de a helyzet kritikus. A szakemberek próbálnak gátat emelni a mélyben, hogy megmentsék a Telegdy-bányarészt.","shortLead":"A parajdi sóbánya még nem telt meg, de a helyzet kritikus. A szakemberek próbálnak gátat emelni a mélyben...","id":"20250528_sotombok-parajdi-banya-arviz-vizbetores-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74a44895-4367-4dd4-ab05-8528e6271360.jpg","index":0,"item":"96207e0b-9439-4bea-8532-cc0a958c27d5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250528_sotombok-parajdi-banya-arviz-vizbetores-ebx","timestamp":"2025. május. 28. 14:21","title":"Sótömbök zuhannak le a parajdi bányában, a föld is megmozdult","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5daed7f3-934b-4df9-bd17-fe2aa3b812a4","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Közel felére olvadt a nyereség, de stabil képet nyújt a vállalat állapota, amely folyamatosan bővíti a kecskeméti üzemét.","shortLead":"Közel felére olvadt a nyereség, de stabil képet nyújt a vállalat állapota, amely folyamatosan bővíti a kecskeméti...","id":"20250529_A-kecskemeti-Mercedes-is-megerezte-az-autoipar-valsagat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5daed7f3-934b-4df9-bd17-fe2aa3b812a4.jpg","index":0,"item":"e94c5316-f1d7-4db5-9fcf-bc27efe82763","keywords":null,"link":"/kkv/20250529_A-kecskemeti-Mercedes-is-megerezte-az-autoipar-valsagat","timestamp":"2025. május. 29. 11:56","title":"A kecskeméti Mercedes is megérezte az autóipar válságát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c04cb914-b10c-412b-a77f-a7ee7e3c4c89","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Jámbor András szerint Ilaria Salis semmit sem tud az itt élőkről, vagy Magyarország problémáiról, és nem is nagyon érdekli mi történik valójában.","shortLead":"Jámbor András szerint Ilaria Salis semmit sem tud az itt élőkről, vagy Magyarország problémáiról, és nem is nagyon...","id":"20250528_jambor-andras-level-ilaria-salis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c04cb914-b10c-412b-a77f-a7ee7e3c4c89.jpg","index":0,"item":"63ea1fe8-2a61-4260-a350-eeebca99d346","keywords":null,"link":"/itthon/20250528_jambor-andras-level-ilaria-salis","timestamp":"2025. május. 28. 20:57","title":"Jámbor András levele Ilaria Salisnak: Ne jöjjön ide, mert csak Orbán rendszerét erősíti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy közel félmillió kilométert futott egykori német taxi kombi E-osztállyal indultunk a 2025-ös Csillagtúrán, mely rangos oldtimer rendezvény jellemzően méregdrága csillogó autókat felvonultató mezőnye ezúttal Tokaj környékét vette célkeresztbe.
Idén egy teljesen más kategóriás járgánnyal, egy 30 éves kombi E-osztállyal indultunk a kétévente megrendezett versenyen: az 5 hengeres szívó dízel autót és a vezetési tudást Szörényi András (vezess.hu) biztosította, szerkesztőségünk pedig a navigátori feladatok végrehajtásáról gondoskodott.
A nulladik nap délutánja a regisztrációval, az itiner átvételével, a rajtszám felragasztásával és az időmérős gyakorlással zajlott abban a most megújult budapesti kereskedésben, melynek elképesztő felhozatalú oldtimer gyűjteményében többek közt egy általunk korábban már alaposan kivesézett Vörös Disznó is fellelhető.
A szorgos előkészületek
László Ferenc
A cikk szerzője, a Mercedes E 250 Diesel és a jármű tulajdonosa, Szörényi András
László Ferenc
A 420 lovas 300 SEL 6.8 AMG 1971-ben egyenesen sokkolta a riválisokat
László Ferenc
A mintegy száz, zömében OT rendszámú patinás autót felvonultató mezőny péntek reggel Fótról rajtolt el, és az első nap 300 kilométert tett meg a tokaji célig, szombaton pedig további 200 kilométer autózás következett Miskolc környékén.
A legtöbb veterán versenyhez hasonlóan a Mercedes Csillagtúra sem az őrült tempóról, hanem a közlekedési szabályok betartása melletti, gyönyörű tájakon történő élményautózásról szól.
A navigátor a vaskos itinert lapozgatva megállás nélkül duruzsolja a sofőrnek, hogy mikor, merre, hány óra, és közben gyerekek seregétől övezett pecsételő pontokon, történelmi helyszíneken található pihenőhelyeken és úgynevezett 1/100-as időmérő szakaszokon kell áthaladni.
Az itinerben minden részletesen fel van tüntetve, de így is könnyű hibázni
László Ferenc
A legfiatalabb rajongók
László Ferenc
Pacsi után jöhet a pecsét
László Ferenc
Az 1/100-as etapok adják a verseny savát-borsát, ilyenkor néhány 10 vagy 100 méteres szakaszokon kell lehetőség szerint tűpontosan, jellemzően 10-20 másodperc körüli idő alatt áthaladni.
Minden egyes századmásodperc büntetőpontokkal jár, a győztes pedig az a páros, aki a legkevesebb ilyen pontot nyeli be.
Idén az 1991-es évjáratú 500 E-t terelgető Marosi György és Marosiné Vince Ágota diadalmaskodott, akik a két nap során összesen alig 1,89 másodpercnyi büntetőpontot gyűjtöttek be.
Századmásodpercek döntenek
László Ferenc
A győztes páros
László Ferenc
A mezőny javát a változatos évjáratú gyönyörű SL kupék és kabriók tették ki, az egyetlen kombival és egyben az egyetlen 7 üléses kocsival mi indultunk.
Félmillió kilométer ide vagy oda, a messze nem OT állapotú S124-es kiválóan és megbízhatóan tette a dolgát, ráadásul a fénykorában 113 lóerőt tudott ötfokozatú kéziváltós kocsi 7-8 literes fogyasztására sem lehetett panaszunk.
Eger főterén is áthaladtunk
László Ferenc
Az eredményeinkről pedig röviden és szépen fogalmazva csak annyit, hogy számunkra nem igazán a győzelem, hanem sokkal inkább a részvétel és a célba érkezés volt a fontos.
A kombi 124-es egyébként idén ünnepli negyvenedik születésnapját, a hatalmas csomagterű praktikus modell az 1985-ös Frankfurti Autószalonon mutatkozott be.
Útközben az egyik pecsételőpontnál
László Ferenc
Egyszerre akár heten is utazhatnak benne
László Ferenc
A 124-es sorozat kicsúcsosodása az általunk a közelmúltban rendesen meghajtott E 500 volt, mely öltönyös bokszoló kategóriás igazi sleeper szedánból a mostani Csillagtúrán két példány is képviseltette magát.
A normál kivitelnél finoman szélesebb, ültetett sportfutóműves és a Porsche segítségével készült különlegességet egy 326 lóerős 5 literes szívó V8-as benzinmotor hajtja.
Beszédesek a kiszélesített kerékjárati ívek
László Ferenc
6 másodperc körüli 0-100, 250-es végsebesség
László Ferenc
A 2025-ös mezőny két legöregebb Mercedese 1954-ben látta meg a napvilágot, az egyik egy W120-as 180D, a másik pedig egy W198-as 300 SL Gullwing volt.
A mostani Csillagtúrán indult 300 SL a tulajdonos elmondása szerint egyike annak a 29 példánynak, melynek karosszériája alumíniumból készült. A normál kivitelnél 80 kilogrammal könnyebb alumínium kasztnis 300 SL-ek árcéduláján mintegy 7-9 millió eurós összeg szerepel.
A Szerencsi Rákóczi-várban is jártunk
László Ferenc
A Gullwing utastere
László Ferenc
Így fest a kupé, de roadster verzió is készült belőle
László Ferenc
A 3 literes 6 hengeres szívómotor 215 lóereje mai mércével mérve már kevés a számháborúzáshoz, de a váltó áttételezésétől függően 7-9 másodperces 0-100-as gyorsulás, illetve az akár 260 km/h végsebesség még a gyártás után 70 évvel is tiszteletet parancsol.