szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A prototípus hibrid hajtásláncot kap, és az RS7 rövidített alvázára épül.

Az Audinál megerősítették a korábbi pletykákat, miszerint ismét bemutatnak egy Quattro tanulmányautót a szeptemberi Frankfurti Autószalonon. Az idei prototípus sokkal komolyabb menetteljesítményekkel rendelkezik, mint a 2011-ben bemutatott Quattro-tanulmány, hiszen utóbbi az RS5 átdolgozott verziója volt, míg a mostani prototípus az RS7 rövidített alvázára épül, és hibrid hajtásláncot kap, ami a 600 lóerős, 4,0 literes V8-as motorból és a 170 lóerős elektromotorból áll.

Audi
Audi

A rendszer összteljesítménye 800 lóerő környékén lesz, a maximális nyomatéka pedig 1000 Nm, ami az állandó quattro összkerék-hajtással párosítva igazi aszfaltszaggató gyorsulást produkál. Számokban ez annyit jelent, hogy 3,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát és a végsebessége 300 km/óra környékén lesz. Hogy úton is lehessen tartani, adaptív sportfelfüggesztést, kerámiafékeket és sportautóhoz méltó mechanikus differenciálzárat ígérnek a négykarikások.

Audi

A gyártását illetően továbbra is csak pletykák vannak, amik egy limitált szériáról szólnak, 2016-os megjelenéssel és igazi szupersportautós, 200.000 eurós indulóárral. A legendás Ur Quattro egyébként idén ünnepli 30. születésnapját, hiszen a 306 lóerős rali-legendát az 1983-as Frankfurti Szalonon mutatták be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!