szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Mol sem akart kimaradni a Budapesten is robbanásszerűen bővülő autómegosztó üzletből, és egyből a legnagyobb szereplőként indított. Az üzlet fejlődik, de a nagy előrelépés lenne, ha a cégek is igénybe vehetnék.

Nem aprózta el a Mol a belépést a közösségi autómegosztó piacra: 2018. január 25-én rögtön 300 Volkswagen up!-pal indult a Limo névre keresztelt szolgáltatás, ráadásul a flotta harmada, 100 kocsi elektromos kivitel. Ahogy a járműpark, úgy a fővárosi szolgáltatási terület sem volt éppen kicsi: összesen 60 négyzetkilométeren elérhetők a Limók, a belvárosi kerületek mellett Óbuda, Angyalföld, Zugló és Újbuda jelentős részén találhatunk molos up!-ot. Vagyis a kocsikat ezen a területen belül kell leparkolni, és csak innen lehet elindulni azokkal – az úti cél viszont nem korlátozott.

Közel 30 000 felhasználó

Egy most érettségizett budapesti fiatalember azt mesélte a HVG Cégautó kiadványához készült cikkben, ha Óbudáról mennek például Zuglóba bulizni a barátaival, akkor kényelmesebb a Mol Limo, mint a BKV, ráadásul – mivel többüknek nincs bérlete – még olcsóbb is annál, a taxinál pedig még jobban járnak így. Egy konkrét példát is említett: a Mexikói úthoz mentek Óbudáról és így fejenként 400 forintra jött ki az útiköltség. „Ráadásul ez még sok is volt, mert az egyik haverom, akit menet közben vettünk fel, késett, ezért az útiköltséget megdobta a várakozás díja” – adott precíz költségelemzést a fiatalember, hangsúlyozva, hogy a visszaútra maradt az éjszakai BKV-járat, mert ittasan Limo-autókat sem vezetnek.

Már kapható a HVG Cégautó 2018 különszám, amelyben a Mol Limo cikk eredetileg megjelent. További témák a magazinból a képre kattintva.
HVG

A tapasztalatai szerint jól működik az applikáció, eddig mindig talált a közelben szabad autót, és soha semmilyen panasza, vitás esete nem volt még. Tagja is egy internetes Limo-csoportnak, és ott többen azt tanácsolták, hogy mindig fotózza körbe az autót, amikor leparkolta. „Egyedül az lehet többek szerint necces, ha mondjuk a már leparkolt és otthagyott autót húzza meg valaki, mert utólag nehéz lehet igazolni, hogy te sértetlenül raktad le, vétlen vagy” – magyarázta a fiatalember.

A Limót hamar megszerették a fővárosiak: a Moltól kapott adatok szerint a felhasználók száma alig három hónap után meghaladta a 27 ezret, és eddig összesen több mint 600 000 kilométert tettek meg az autókkal. Csak viszonyításképpen: egy úrvezető egy év alatt autózik átlagosan 10 ezret.

Noha a társaság egyelőre kevés információt árul el az ügyfélkörről, annyi azért kiderült: a bérlők jellemzően fiatalok, 20 és 35 év közöttiek. Az adatokból kiszámolható az is, hogy átlagosan 20-22 kilométer tesznek meg és meglehetősen sok a visszatérő ügyfél: van egy stabil kör, amely napi szinten igénybe veszi a szolgáltatást. Ők általában reggel, a munkába indulás idején, majd késő délután, hazafelé tartva használják az autókat. Arra, hogy hányféle helyzetben lehet jó megoldás a Limo, jól példa az: lapunk beszélt olyan fiatallal, aki kifejezetten hétvégi „bulinapokon” afféle taxi- vagy BKV-pótlóként használja a közösségi autót.

Verseny az idővel

A használati szokásokat illetően nem okoz különösebb meglepetést, hogy újszerűségük miatt a felhasználók elsősorban az elektromos autókat választják – de ha ilyen kocsi nincs elérhető közelségben, csak a benzines, akkor abba ülnek. Bár csak közvetve, de mégiscsak az ügyfél-szokásokra, a kölcsönautót használó vezetési kultúrájára utal – értsd: nem ütik-vágják a kocsit –, hogy a Mol szerint a kifejezetten városi közlekedésre tervezett Volkswagen up!-ok jól bírják a terhelést, „eddig műszaki meghibásodás nem volt”.

Mint megtudtuk, napirenden van, hogy cégként is igénybe lehessen venni a szolgáltatást. Ennek kapcsán ugyanakkor a Mol csak annyit közölt: „A felhasználóktól rendszeresen kapunk visszajelzéseket: komoly igény van a céges szolgáltatásokra, de akár arra is, hogy a felhasználók a repülőtérre is ki tudjanak menni, vagy éppen visszajönni. Igyekszünk minden igényt kielégíteni.”

MTI / Máthé Zoltán

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!